HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Csalhat-e a villanyóra? Kihez fordulhatunk, ha mágnesezéssel vádolnak?

2010.05.20. 00:07 villanyóra

Balogh Dezső, okl. vill. mérnök, NFH nyugalmazott vezető főtanácsos 2010. február 19-én megjelent cikke (http://www.akontroll.hu/bel1.php?ssz=382) nagy port kavart az elmúlt hónapokban egyes áramszolgáltatók körében. Sokan támadták, hogy valótlan állítások szerepelnek benne.

A cikk lényege, hogy a villanyóra mágnesezéssel vádolt, és egyezkedni, fizetni nem hajlandó fogyasztókat a szolgáltató először a Rendőrségen (közvetve) följelenti, majd beperli. Mindezt a vitatható laboratóriumi jegyzőkönyv alapján teszi.

A cikk fölvet több jogi és műszaki problémát. Aki már akaratán kívül belecsöppent a történetbe, láthatja, hogy a cikk írójának a legtöbb dologban igaza van.

Amikor a fogyasztó bejelenti, hogy az órája többet mér, mint a valós fogyasztása, joggal reméli, hogy az óracserével, esetleg valamennyi kompenzációval be van a történet fejezve. De csak eztán jön a fekete leves! 

Amikor hónapokkal az óracsere után meglátja az ember a postaládájában, hogy levelet kapott a szolgáltatótól, joggal reméli, hogy értesítik, hogy mikor milyen összeg visszautalására számíthat, netán elnézést kérnek, mert az óra nem megfelelően működött. De nem! Az első levél, amit kiveszünka  borítékból, egy meghívó egyeztetésre, a melléklete pedig a többszáz ezer forintos kötbérértesítő.

Először az ember köpni-nyelni nem tud, átfutja mégegyszer, hogy tényleg nem arról szól, hogy az áramszolgáltató ennyi pént szeretne visszautalni, de tényleg nem. A kötbért szerződésszegés címén róják ki, aminek alapja a laboratóriumi vizsgálat, mely kimondja, hogy annak ellenére, hogy az óra nem volt megbontva, a vizsgálópadon mért eredmények mágnesezésre utalnak. Itt már önmagában érdekes az utal szó szerintem. Most akkor ez tény, vagy nem? Ha tény, akkor miért utal, ha nem, akkor hogy meri az "igazságügyi szakértő" leírni? 

Jelenleg, mint azt a cikk is részletezi, még arról sem egyezik a szakemberek véleménye, hogy tényleg meg/lemágnesezhető az óra. Illetve több szakértő más lehetőségeket is megemlít, amitől hasonló eredményeket produkál az óra.

Az "igazságügyi szakértő" pártatlansága is eléggé megkérdőjelezhető véleményem szerint az ügyben, mivel:

1. az áramszolgáltató kéri fel az "igazságügyi" szakértőt a vizsgálatra - magyarán onnan (is) kapja a fizetését. Amelyik kéz enni ad, abba nem illik beleharapni, ugyebár?! Innentől megkérdőjelezhető az is, hogy egyáltalán igazságügyi-e a szakértő vagy mondjuk, bérelt.

2. A mi esetünkben az ELSTER Kft. által gyártott órát az ELSTER Kft. hivatalos helyiségében vizsgáltákbe. Azért érdekes kérdés, hogy miért nem tudják egy legalább függetlennek látszó cég laborjában, vagy netán az OMH laborjában vizsgálni az órákat. Igazán érthetetlen számomra. Legalább a látszat meglehetne...

3. Ha tényleg igazságügyi és tényleg szakértő, akkor miért nem a tényeket írja csak le a papírra? Miért szerepel a jelentésben az "utal" szócska? Vagy miért nem említ meg más lehetőségeket is, melyek a le/megmágnesezést okozhatják (csak egy egyszerű ok - több fórumon olvasható a villámcsapás, helytelen fölszerelés, stb.). Talán mert az alapján nem lehetne a kötbérkövetelést behajtani?

Én több igazságügyi szakértővel beszéltem, és sikerült minden nehézségek nélkül olyat találnom elsőre (interneten is megtalálható a szakértők névsora), aki elismerte, hogy nem csak konkrétan a mágnesezéstől mágneseződhet le az óra.

Ahogy a fogyasztó egyre mélyebbre merül a témában, lassacskán derengeni fog az is, hogy az óracserekor fölszerelt úgynevezett "katabox" egyszerűen a csalók megbélyegzésére szolgál. Volt szerencsém sok villanyórát végignézni, olyat is, amit korábban szereltek, mint a miénket, olyat is, amit később, de nagy meglepetésemre csak az én órámon volt ez az átlátszó doboz. Hogy miért kaptam, azt a szolgáltató egyelőre nem válaszolta meg - arra hivatkozva, hogy amíg az Energia Hivatal vizsgálódik, minden kommunikációt megszüntetnek. Milyen egyszerű... majd lehet, hogy én is azt mondom a két éves gyermekemnek, hogy amíg az apja dolgozik, addig én se adok neki enni... épületes egy baromság, azt mondhatom.

Mindenesetre a f9lajánlott időpontban a fogyasztó elmegy a szolgálatóhoz "egyeztetni". Csakhogy ott kiderül, hogy nincs is miről. Akármit is mond a fogyasztó, az vagy nem ahhoz az osztályhoz tartozik, amihez behívták, vagy az illető nem kompetens a témában, vagy egyszerűen nem tud válaszolni a kérdésre. Még abban is inkompetens, hogy hova tudnék fellebbezni.

Ha bemegyek egy üzletbe, és problémám van az eladóval, kérem a felettesét, és rosszabb esetben neki (is) leordítom a fejét. Na, az ELMŰ-nél azt nyilatkozta a fiatalember, hogy nincs a főnökének elérhetősége (a XXI. században!). Kaptam lehetséges válaszokat arra, hogy az ELMŰ-n belül mely osztályokhoz fordulhatok: Panaszkezelés, ELMŰ-ÉMÁSZ ombudsman (itt hívnám fel az ELMŰ mérésügyi osztály vezetőjének figyelmét, hogy nem úgy írják helyesen, hogy ombutsman!), magához a mérésügyi osztályhoz is írhatok, illetve fordulhatok a MEH-hez. Bár, arra figyelmeztetett a fiatalember, hogy a MEH csak azt fogja vizsgálni, hogy az ELMŰ mindent a törvényeknek, előírásoknak, illetve saját belső szabályzatának megfelelően intézett-e ügyemben. Elvileg két héten belül kiderül, hogy tényleg így van-e. Mivel írtam nekik néhány kérdést az üggyel kapcsolatban -csak, hogy ők se unatkozzanak.

Arra, hogy a fogysztóvédelemhez fordulhatok-e, minden esetben elkerülték a választ. Ami igen lényeges, hogy már a Fogyasztóvédelmi Hivatal is illetékes a témában (csak nem mindenki tud róla, úgyhogy személyesen kell elmenni, és ha nem kapunk érdemleges választ, akkor az asztalra csapni - csak így működik ez az ország sajnos).

Az "egyeztetés" lényege, hogy a fogyasztóba bele sulykolják, hogy az általános szerződési feltételek tartalmazza, hogy a fogyasztónak kötelessége a villanyórára vigyáznia (annak ellenére, hogy az óra a szolgáltató tulajdona)! Ha én kinnhagyom a biciklimet az utcán, és elviszik, vagy csak megrongálják, akkor meg majd szólok az ELMŰ-nek, hogy kötbérköveteléssel kívánok ellene élni?!

Amire figyelni kell az "egyeztetésen":

1. az első mondat az lesz, hogy nem tudott a fogyasztó a szerződésszegés tényéről. Mivel szerződésszegést nem követtem el, nincs tény se, amit én alá óhajtok írni!

2. Mindent le kell iratni, később még lehet jelentősége!

3. A kötbérkövetelést tartalmazó számlát akkor a helyszínen át is nyújtják. Nem szabad elfogadni! Ha úgy érzik, hogy jogos a követelésük, akkor juttassák el a fogyasztóhoz, ahogy akarják.

Sajnos, én ezeket a tanácsokat nem kaptam meg, amikor mentem egyeztetni, de ezt kellett volna tennem :( Remélem, akik még most állnak az eégsz ügy kapujában, már tanulnak a korábbi esetekből.

Balogh Dezső cikkének a műszaki oldalát értékelni nem tudom, mivel sajnos nincs műszaki végzettségem, de annyit mindenki megért belőle, hogy vitatható, hogy egyáltalán mágnesezhető-e a villanyóra. Ezt látszik alátámasztani, hogy több villanyóra leírásában szerepel, hogy külső mágneses mezők változásaira számottevően nem reagál, pontosságából nem veszít (vagy legalábbis valami hasonló szöveg szokott szerepelni). A szakértő ezt vagy nem olvasta, vagy talán nem igaz ez az állítás? Vagy mégse hiteles fogyasztásmérőt szerel föl a szolgáltató?

Ez még a jövő zenéje. Remélem, a közeljövőben fény derül rá, hogy miért nem tesz ez ellen a kiszolgáltatottság ellen semelyik érdekvédelmi szervezet.

45 komment

Címkék: vélemény élet gondolatébresztő mágnes áramszolgáltató ellenörzés villanyóra

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr282016967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2010.05.21. 12:58:30

"Ez még a jövő zenéje. Remélem, a közeljövőben fény derül rá, hogy miért nem tesz ez ellen a kiszolgáltatottság ellen semelyik érdekvédelmi szervezet."

Ez ugye csak költői kérdés akart lenni. :(

asztu 2010.06.05. 17:52:38

Kedves villanyórás sosrtársaim!
Az E.ON Tiszántúli Zrt. szolgáltatónál kerültem hasonló helyzetbe, mint az a sok társam, akiket a vill.óra mágnesezéssel gyanyúsítanak. Teljesen a Budapesti esetekkel megeggyező forgatókönyv szerint történtek velem is az események. 2008. 06 havábam vettem meg egy helyiséget, ott lévő mérővel együtt. Az E.ON szakembere rutinszerű, felületes átadása során, csak a szemmel látható elvárásokra hívta fel a figyelmemet, a mérővel kapcsolatban. Ezek a mérő, a plombák sértetlensége, de nem mérte meg, hogy pontossan mér e a mérő! Ha létezik a mágneses befolyásolás lehetősége, és erről tud is a szolgáltató, miért nem hivja fel az új tulajdonos figyelmét, miért nem ajánlja a mérő bemérését, vagy csréjét? Hiába történt meg a mérő átirása, a fogyasztásról nem kaptam számlát. Pár hónap útán kértem a szolgáltatót, hogy küldje már a számlát, amikor is az első számla több, mint hat hónap múlva, 2009-ben érkezett meg. Már ekkor gyanyus lett a nagy összeg, de a hosszú fogyasztási idő miatt, nem gyanakodtam arra, hogy esetleg többet mér a vil.óra, mint a valódi fogyasztás. De a következő, nagy értékű számlák már erősen felkeltették a gyanúmat, és szakemberrel bemérettem, müszeresen a tényleges fogyasztást, mely kimutatta, hogy jelentősen többet mér a mérő, mint a valós fogyasztás. Azonnal reklamáltam az E.ON felé a mérő pntatlansága miatt.
Az E.ON csak az időt huzta, nem törekedett arra, hogy gyorsan rendezze az ügyet. Többszöri kérések után, csak több hónap elteltével cserélték le a mérőt. A csere alkalmával történt mérések is azt mutatták, hogy többszörös a mért áram menyisége, mint a valós fogyasztás. Amikor elvitték a mérőt, nem volt rajta semilyen sérülés és nem is utaltak arra, hogy mágnesezve lett volna a mérő. A leszereléstól számított, több mint három hónap elteltével, kaptam egy levelet egy cégtől, hogy ők fogják x napon a mérőt ellenőrizni. Akkor felhivtam a céget telefonon, hogy szükséges e, a személyes jelenlét, mivel a lakhelyemtől elég távol van az ellenőrzést végző cég laborja. Az ügyintézőjük azt mondta, hogy nem kell a személyes megjelenés, annak nincs jelentősége. Mivel tudtam, hogy nem követtem el törvénytelenséget, nem manipuláltam a mérőt nem mentem el vizsgálatra.Ezek után villám csapásként ért, amikor megkaptam a szakvéleményüket, hogy a mérő oldalán lévő sérülések, és a belső vizsgálatok arra utalnak, hogy a mérő valamikor mágnezesve lett. Azt, hogy mikor és ki követte el, hogy szándékos, vagy egyébb hatás / pl. villámcsapás / követte el, nem tudják meghatározni. Az igazi csapás az E.ON tól kapott levél volt, melyben engem tesznek felelőssé a mágnesezésért és közel 1,5 millió forint kötbérrel sujtanak, mert loptam az áramot. Összehasonlítottam a lecsrélt mérő és a felszerelt mérő, adott időszakra vonatkozó, teljesen megeggyező fogyasztási eszközökkel terhelt, méréseit és az eredmény az lett, hogy az új mérő fele anyi fogyasztást mért, mint a régi. Hol van akkor itt áram lopás, amikor kétszer anyit fizettem, mint a valós fogyasztás? Abban reménykedtem, hogy én fogok visszakapni pénzt a szolgáltatótól, nem, hogy még büntetést is kell fizetni. Természetesen azonnal tiltakoztam és nem vagyok hajlandó megfizetni a jotalan követelést. A szolgáltató illetékes ügyintézője, viszont felvilágosított, hogy bármit is csinálok úgy is ők nyernek a végén, mert a törvény az ő oldalukon áll. Ezt már el is hiszem, mert a magyar politikai elit, úgy alakította ezeket a jogszabályokat,hogy mindenben a "szegény " nyugati befektetők érdkeit szolgálja. Nincs verseny helyzet, az energia szolgáltatásban és azt csinálnak, amit akarnak. Kevés, a kapzsi nyugati úraknak a magas energia díj, még ügyes trükökkel, jól megfejelik azt. Az a baj, hogy jelenleg nincs magyarországon olyan politikai hajlandóság, hogy védje az ország, az emberek érdekeit, az ilyen tulkapásoktól. Mindesetre nem adom fel és az igazamért küzdeni fogok. Az volna a jó, ha a sorstársak valamilyen módon összefognánk és közös erővel kényszerítenénk ki a változást.Kérdéseim az üggyel kapcsolatban: Miért kell több mint fél évet várni az első számlára,miért kell több hónapot várni a mérő cserére, miért kell három hónapot várni a mérő bevizsgálására, hol és milyen körülmények között tárolták a mérőt, nem érhette e a tárolás során mágneses hatás? Mivel az E.ON Zrt. nem hisz nekem én is kétségbe vonom az ő tisztességeségüket az eljárás során. Egy mindekiért, mindenki egyért!

villanyóra 2010.06.05. 21:35:13

@asztu: Szia! Esetleg felhasználhatnám ezt hozzászólásodat egy külön blogbejegyzésre?
Ha esetleg még hozzá szeretnél valamit tenni, akkor küldd el a villanyora.magnes kukac gmail pont com cimre. Köszönöm!

asztu 2010.06.05. 23:29:15

@villanyóra: vettem az üzenetedet, majd kereslek. Szia.

asztu 2010.06.05. 23:34:09

@asztu: Szia! Természetesen felhasználhatod a hozzászólást a külön blogbejegyzésre!

amper.anti 2010.06.06. 21:38:32

@asztu: Ne hagyd magad! Egyáltalán nem biztos, hogy a szolgáltató nyerné meg a pert, még ha ő ezt a látszatot szeretné is kelteni. Próbálják megijeszteni az embereket ezzel az eljárással és nagyon sokan valóban inkább fizetnek. De minél nagyobb nyilvánosságot kapnak ezek a típusú visszaélések, annál nagyobb az esélye a fogyasztóknak és előbb-utóbb történik is valami az érdekünkben. Javaslom, írj levelet a MEH-nek, fogyasztóvédelemnek. Ha nem is fogják megoldani az ügyedet, lassan azért kénytelenek lesznek felébredni...

amper.anti 2010.06.06. 22:46:41

Amúgy érdekelne, milyen típusú volt az állítólagosan megmágnesezett órád, készíthetnénk egy kimutatást. Még a végén kiderülne, hogy szériahibáról van szó, amit a fogyasztókkal akarnak megfizettetni.
Így még érteném is, hogy az Elster miért állítja ki olyan lelkesen a delejezős jegyzőkönyveket.

villanyóra 2010.06.07. 20:52:18

@asztu: el tudnád küldeni esetleg mailben a villanyora pont magnes kukac gmail pont com cimre? Megjelölve benne az óra típusát is amper.anti kérésének megfelelően? Előre is köszönöm.

asztu 2010.06.11. 23:06:02

@villanyóra: Szia. Az óra adatai: Gyártó: GANZ, Tip.DH4. Gyári szám:1983001, Gyártási év: 1984. Mi a véleményed, ha én tennék feljelentést a rendőrségen ismeretlen tettes ellen, a mérő mágnesezése által okozott jelentős kár okozása cimén. Köszi a segitséget. Asztu.

asztu 2010.06.11. 23:12:53

@amper.anti: Szia! A mérő adatai: Gyártó: GANZ, Tip.DH4. Gyári szám:1983001. Gyártási év: 1984. Hitelesítés éve: 2007. Mi a véleményed, ha én tennék feljelentést a rendőrségen ismeretlen tetes ellen a mérő mágnesezése által, jeletős kár okozás miatt. Köszi. Asztu.

g.heni 2010.06.12. 19:29:57

Üdv mindenkinek
Ahogy elnézem sokan járunk ebbe a büdös cipőbe.A mi történetünk is hasonló ami tavaly novemberben kezdődött.Átlagos fogyasztóeszközökkel rendelkezünk (mikró,mosógép,tv,számitógép)tehát semmi komoly. A mérő szerint 300kw az átlag fogyasztásunk ami szerintem így is sokk.A novemberi fogyasztásunk 400kw volt még ezzel se foglalkoztunk annyira biztos ennyi.Majd az óra bevet valami steroidot mert 2hét alatt 600kw-ot megevett,na ekkor máris telefon az Elműnek ahol rögtön úgy kezdték 8ezer forintot kell befizetni a kiszállási díjért amit visszakapunk ha jogos a reklamáció, amit a mai napig nem kaptunk vissza.Jó pénz befizetve 2nap múlva jönnek a szerelők megállapítják rossz az óra elküldik vizsgálatra.Két hét múlva kaptunk levelet a vizsgálat időpontjáról és hogy részt vehetünk rajta.Nem mentünk mert nem volt rá 15ezer forintunk hogy felmenjünk Pécelre meg úgy voltunk vele hogy nem nyúltunk hozzá így azt állapítják meg hogy a mérő hibás.1hónap múlva küldik a jegyzőkönyvet (Boldog új évet) 300ezer forintot fizessünk be szerződés szegés címen mivel mi mágnessel befolyásoltuk az órát,de behívtak minket egyeztetésre.Vártam a napot hogy bemehessünk beszélgetni közben irtunk a Fogyasztóvédelemnek ők azt mondták az Energia Hivatalhoz tartozik ők meg azt hogy a Fogyasztóvédelemhez ennyit erről. Az ügyintéző normális volt elmondtam a véleményem:Az utcába főmérő van ami rögtön bukási lehetőség,az óránk gyártási éve 1962-es,megértette de mivel benne van az adatbázisukba ez a dolog törölni nem lehet valamennyire meg kell hogy büntessenek.Felajánlott 150ezer ft büntetést részletbe,ezt se akartuk elfogadni de rábeszélt(semmi esélyünk a bíróságon,még többe fog kerülni sokáig tart a per bla-bla).Így hát fizetünk mert nincs igazság ebbe az országba.

g.heni 2010.06.12. 19:35:37

Még annyi az új mérővel felére csökkent a fogyasztásunk.Hmmmmmm

amper.anti 2010.06.16. 09:48:59

@asztu: sztem próbáld meg, bár nem mindenütt foglalkoznak ezekkel az ügyekkel (még ha köteles is lenne jegyzőkönyvet felvenni az ügyeletes tiszt bmilyen bejelentésről).
Ha a rendőrségi "nyomozás" megállapítja, h Te ártatlan vagy, az még jól jöhet per esetén.

babyloo 2010.06.19. 11:10:14

Sziasztok! A sztori ugyanaz. 2007. dec - első kiugró számla (ÉJSZAKAI VEZÉRELT MÉRŐ), 2008. június óracsere - loptam az áramot - kötbér - rendőrség (itt egy kis érdekesség, hogy a férjem katona, így egyből áttették a katonai ügyészségre az ügyet, ahová lopás vádjával gyanúsítottként idézték - a parancsnoknál meg a magyarázkodás hegyek...) - kötbér kiszabása után - Energia Hivatal panasz - ez mindenben a Démásznak adott igazat tolvaj vagyok. Ez volt az utolsó témában született ügydarab, 2009. májusát írtuk ekkor. Azóta semmi, nagy csönd. Naív voltam, gondoltam próbálkoztak, nem feszítik tovább a húrt, vége. DE NEM! Kaptam tegnap egy ügyvédi irodától egy levelet, hogy a DÉMÁSZ követelését szeretnék behajtani és júni.30-ig fizessek több mint 300 ezret, mert ha nem akkor polgári peres eljárás.... Na bumm! Az én lelkiismeretem tiszta. De vajon az Igen Tisztelt Bíróságnak is, akik majd megkapják az ügyet?????

babyloo 2010.06.19. 11:12:09

Talán mondanom sem kell, hogy az új mérővel harmadára csökkent a fogyasztásom. És mégegyszer hangsúlyoznám, hogy az ÉJSZAKAI VEZÉRELT MÉRŐ-ről van szó. Tehát ennyire hülye vagyok, hogy nem a nappalira teszem a mágnest!

villanyóra 2010.06.19. 21:11:35

@babyloo: Van egy történet, talán olvastad, ami nagyon hasonlít a Tiétekre: villanyora.blog.hu/2010/05/26/ujra_magnes_de_most_emasz
Ha esetleg Te is megírnád a teljes történtet a villanyora pont magnes kukac gmail pont com-ra, akkor szívesen kitenném bejegyzésnek. Érdekelnének az órával kapcsolatos évszámok és óratípus is, ha publikus.

villanyóra 2010.06.19. 22:09:16

@g.heni:
Egy külön bejegyzésnek betenném a történetedet, ha hozzájárulnál.

A kérdéseim a következőek lennének, ha nem okoz gondot, és megválaszolnád.
1. Milyen típusú volt az óra? Mikor volt utóljára hitelesítve?
2. Amikor aláírtátok, hogy 150e ft-ot részletekben kifizettek - annak ellenére, hogy nem csináltatok semmit az órával - nem írtátok véletlenül azt
is alá, hogy elismeritek a csalást/ lopást/ szerződésszegést? Nem tudom, minek
kellene lennie a pontos megnevezésnek, csak hallottam olyan variációt, hogy azt is aláiratják a fogyasztóval, hogy elismeri, hogy csalt.
3. Volna még pár kérdésem/kérésem, ha küldenél egy mailt is esetleg a villanyora pont magnes kukac gmail pont com címre.
Előre is köszönöm:
villanyóra

g.heni 2010.06.22. 18:40:13

Üdv
Természetesen hozzájárulok.
Óra típusa NE3 és 2000 be volt hitelesítve állítólag bár az előző tulaj nem emlékszik rá.
A pontos leirás:
ÉMÁSZ állásfoglalása:Ismertetésre került a fenti jegyzőkönyvre vonatkozóan az ÉMÁSZ Hálózati Kft. igénye melyet a vonatkozó jogszabályok és az Üzletszabályzatunk alapján támasztunk.A felhasználó kérésére a kötbér 300 000ft-os összeget 50%-al mérsékeltük a fennmaradó 150 000ft-os kötbérösszegre 20 havi részletfizetési lehetőséget biztosítunk.
A felhasználó állásfoglalása:Felhasználónak a fogyasztásmérő befolyásolásáról tudomása nem volt,szociális helyzetére való tekintettel kéri a kötbér 300 000ft-os összegének mérséklését valamint 20 havi részletfizetési lehetőséget a kötbér összegének kiegyenlítésére.

Röviden ennyi
g.henry@freemail.hu

villanyóra 2010.07.06. 21:11:55

@asztu: Én tennék a helyedben följelentést. Viszont ütni kell a vasat a rendőrségen is, mert amíg a szolgáltató bármikor tehet bárki ellen följelentést, a fogyasztónak erősnek kell ahhoz lennie, hogy sikerüljön. Jelentős kérként jelöld mega másfél milát (a szolgátlató is úgy teszi a följeletnést általában, hogy megjelöli a kötbérigényt - annak ellenére, hogy neki semmilyen kára nem keletkezett!). Bocsánat a késői válaszért.

k.ati 2010.07.16. 16:50:19

@asztu: szia, hol tart az ügyed az E-ON-nal? Mert van egy ismerősöm, akit megvádolt e kedves társaság villanyóra mágnesezéssel. Mondanom sem kell, nem csinált semmit az órával. Böngésztem a neten ez ügyben és ráakadtam az írásodra. Érdekelnének a fejlemények.

villanyóra 2010.07.16. 19:09:08

@k.ati: Az RTL Klubon szerepelt egy szintén EON által megvádolt fogyasztó. A linkeket megtalálod a bejegyzésemben: villanyora.blog.hu/2010/07/13/kozerdeku_felhivas_mindenki_veszelyben_van
Szerintem, ha a Híradónak küldesz mailt, akkor biztosan megkapod az elérhetőségét az illetőnek. Össze is tudnátok fogni az ügyben.
Javaslom, hogy a MEH-hez forduljon az illető, mert úgy néz ki, hogy ott most új szelek fújnak. Az egyik károsultnak gyakorlatilag azért adtak igazat, és tekintették semmisnek a kötbérkövetelsét, mert az óra fölszerelésekor nem ellenörizték az óra pontosságát. Szerintem az utóbbi időben ezt rendre elmulasztja "véletlenül" a szolgáltató. Úgyhogy bízhat a kedvező elbírálásban, ha a MEH Fogyasztóvédelmi osztályához fordul. Lehet, hogy a pert is megúszhatja vele. De ha mégis perre kerül a sor, akkor is jó ütőlap a fogyasztó kezében egy hivatali elutasítás!

k.ati 2010.07.17. 16:08:49

@villanyóra: Köszi az infókat, már rá is kerestem az RTL-es hírre, és a bejegyzésedre is. Az ismerősömmel is beszéltem, akibe sikerült egy kis bátorságot is öntenem, hogy harcoljon az igazáért, és ne hagyja magát behúzni a csőbe. Úgyhogy rákattant az ügyre. Szedtem le a netről még több anyagot a témával kapcsolatban, mert úgy látom, sokan vannak, akik hasonló helyzetbe kerültek, mint ő. Ha gondolod, leírom szívesen az esetét és később a fejleményeket is!

villanyóra 2010.07.17. 21:34:21

@k.ati: Mindenképpen arra bíztatnám az ismerősödet, hogy kérdőjelezze meg a szolgáltató minden egyes mondatát! A problémás ügyfeleket nem szeretik.
Aki időt nyer, életet nyer. Most nagyon törik a fejüket a szolgáltatóknál, hogy mihez is kezdjenek a sok mágnesezési üggyel, ami - mint tudjuk - feltételezéseken alapul. A szolgáltató a pszichológiai hadviselés híve, nem ad használható információt, sőt, igyekszik félreinformálni az ügyfeleit. A rendőrségi feljelentéstől nem szabad megijedni, ez is csak a szolgáltató inkorrekt eljárásának része. Általában a rendőrség nem tudja megállapítani, hogy a fogyasztó valóban lopott - mivel nem is tette.
Ha megkerestek e-mailen (villanyora.magnes@gmail.com), akkor tudok elég sok támpontot adni, amivel érdemes a szolgáltató eljárását megkérdőjelezni.
De az első lépés mindenképpen az, hogy semmilyen jegyzőkönyvbe ne írjátok alá, hogy elfogadjátok a mágnesezési gyanúsítgatást. Aztán - ha megkaptátok a kötbérkövetelésről a számlát - meg kell fellebbezni a kötbért. Mivel jogtalan.
Egyébként már több följelentés is folyamatban van áramsolgáltató ellen, úgyhogy már remélhetőleg cska idő kérdése, hogy ez a piszkos ügy teljes mértékben megszűnik, és a szolgáltatónak nevezett maffia szépen lebukik - minden szinten.
Csak arra tudlak bíztatni Benneteket, hogy fellebbezzetek - szívesen segítek megírni, ha szükségetek van rá!
Mindenképpen érdekelne a történetetek, illetve a villanyóra típusa, gyártási ideje, hitelesítési éve, volt-e a fölszerelésekor bármilyen ellenörzés, hogy valóban jó óra volt-e fölszerelve. Illetve az is érdekelne, hogy milyen településen történt az eset (ha nem szeretnétek nyilvánossá tenni, akkor elég a megye, vagy ha mailben írod meg, akkor is köszönöm, és nem teszem közzé - de van egy statisztikám, amiben ilyen adatok szerepelnek, és abba betenném a Ti ügyeteket is).
Bizalmatokat előre is köszönöm.

k.ati 2010.07.20. 04:25:18

@villanyóra: Azt az ígéretet kaptam az ismerősömtől, hogy holnap este ill. ma elhozza az összes iratot az üggyel kapcsolatban, elmondja a részleteket és én leírom neked mailben. Ez az ügy már egy éve tart, kötbérkövetelésről is kapott számlát (300eFt), amikor megtudtam, milyen helyzetbe került. De részletesen leírom, és közzéteheted. Remélem, még menthető, mert egy becsületes emberről van szó, aki ráadásul nincs olyan anyagi helyzetben, hogy kifizessen egy ekkora összegű jogtalan követelést, csak mert megfélemlítik a bírósággal. Őket tudják ezek a szemetek kihasználni. Szüksége lesz a segítségedre, az biztos.

villanyóra 2010.07.20. 21:19:24

@k.ati: Előre is köszönöm a bizalmat, és várom az anyagot. Szívesen segítek, amiben csak tudok.

00Hugedli021 2010.07.27. 13:43:41

Sziasztok!

Velünk u.ez történ!!!!!! Családi ház fogyasztás 24000 éves leolvas után + 200 0000 Kértem nézzék meg az órát mert némileg pörög...Ellenőrzés 76% túlmér
Kértem cserét. (8000Ft volt)Majd az órát elvitték és bevizsgálták Eredmény MI MÁGNESEZTÜK
kötbér 395 000 itt tartunk!
Van aki nyert már ellenük?????
Írjatok! Köszi!!!!!!!

villanyóra 2010.07.27. 21:50:21

@00Hugedli021: A részletek ismeretében tudok segíteni. Többen is nyertek már ellenük. Sőt, lassan úgy néz ki, hogy az ELMŰ ellen alakul egy pertársaság. Remélem, a többi szolgáltató fogyasztóinál is kezd betelni a pohár!
Megmondanád, hogy ki volt az "igazságügyi" "szakértő"? Csak, hogy mindenki számára nyilvánvaló legyen...

villanyóra 2010.07.27. 21:55:36

@00Hugedli021: MÉg valami! A szolgáltató nagy mértékben tart a nyilvánosságtól. Az RTL Klubon már több hasonló esetet bemutattak a Híradóban, a tékozló homáron is volt már több ilyen történet, illetve a zugügyvéden, ott is kaphatsz még használható tanácsokat szerintem.

00Hugedli021 2010.07.28. 22:21:11

@villanyóra: Elnézést, hogy nem jelentkeztem holnap tudunk menni a szolgáltatóhoz utána estig munka de átküldöm az anyagot és a szakértői véleményt is Neked.

villanyóra 2010.07.28. 23:10:31

@00Hugedli021: Kár, hogy nem az egyeztetés előtt tudok segíteni. Mindenesetre a fellebbezéshez tudok támppontokat adni. Várom az anyagot.
Az egyeztetésen NEHOGY ELISMERD A SZERZŐDÉSSZEGÉST! Ne írj alá semmit, Rád terhelő lehet, sőt, a kötbérértesítőt se vagy köteles a helyszínen átvenni! Juttassák el Hozzád, ahogy akarják!

zbzbzb 2010.07.29. 10:17:42

sziasztok!
én még az elején tartok, a hálózati kft rám küldte a kábel-team kft-t ellenőrzésre.
nyilván véletlenül, és köze sincs ahhoz, hogy szólni mertem az 1983-as utólagos(!) vezetékjog bejegyzés miatt, ami miatt engem kár ért.
jövő héten jönnek. mit tegyek? video, tanúk már megszervezve.
két éves a villanyóra, és szerintem jól mér, reális a fogyasztásunk.

zbzbzb 2010.07.29. 10:59:48

törlődött a kommentem?

zbzbzb 2010.07.29. 11:01:22

nem, csak nem jó ez a blogmotor :(

villanyóra 2010.07.29. 14:07:31

@zbzbzb: Vizsgálat esetén az alábbiakat tudom javasolni (minden kokrét vizsgálati cél nélkül):

Amit javasolnék: a videó jó ötlet. Mindent vegyél föl, lehetőleg a legjobb bontásban, amikor megbontják az órát - szoktak itt "véletlen" karcolások keletkezni az órán (még a burkolat alatt is).
Azt is vedd föl, hogy a plombát hogy teszik rá, ha lehet, közelíts rá, hogy tényleg az a száma a plombának (úgy van összenyomva, ahogy - itt is szoktak visszaélések lenni), illetve minden iratot ellenörizz le. Minden számot, óratípust, amit csak a papíron találsz. Nehogy később derüljön ki, hogy valamit valaki elnézett, Te meg fizetsz, mint a katonatiszt :(

Általában be szokták küldeni a fogyasztót (bár, ezt most már törvény tiltja), hogy kapcsoljon föl például egy lámpát, hogy leellenörizzék, hogy tényleg méri-e a fogyasztást az óra. Ilyenkor se szabad egyedül hagyni a szerelőket! Mindig legyen ott valaki, aki figyeli, hogy mit csinálnak. Akár egy másodperc alatt is képesek kárt tenni bármiben, Te meg csak nézel, amikor pár hét múlva megállapíják, hogy lopod az áramot...

Ha bármilyen alkatrészt (pl. a megszakítót) cserélnek újra, és a régire azt mondják, hogy kidobhatod, érdemes lehet lezárni egy borítékba, és aláiratni a szerelőkkel is, hogy ezt tettétek bele. Később így nem tudnak hivatkozni kitalált ürügyre. (Hallottam olyan történetet, hogy kimentek ellenörizni, mindent rendben találtak, aztán mégis küldtek egy levelet, hogy a biztosíték meg volt karcolva, áramlopással gyanúsíják a fogyasztót... kisértetiesen hasonlító ügy volt, hogy nem a tulaj volt otthon az ellenörzéskor, hanem a kiskorú gyermeke, vele még alá is irattatták, hogy megbuherálták az órát...)

Ha valamivel esetleg a helyszínen megvádolnának (jegyzőkönyvezik, hogy valaminek a gyanúja fölmerül, további vizsgálat szükséges), akkor Te is írd bele a jegyzőkönyvbe a véleményed a kérdést illetően. Nem vagy köteles semmibe beleegyezni, amit ők jegyzőkönyveznek. Ha esetleg valami mégse jó, akkor a szerelőket kamerán kívül megkédezheted, hogy mit javasolnak, van, amikor segítőkészek...

Remélem, egy kicsit legalább tudtam segíteni.

villanyóra 2010.07.29. 14:18:11

@zbzbzb: tényleg van vele valami - eddig nem volt ilyen lassú...

zbzbzb 2010.07.29. 14:26:50

@villanyóra: köszönöm a tippeket, megfogadom. a szomszédokkal is beszélek, hogy ne családtag legyen a két tanú.
nem tudom miért csinálják ezt - illetve sejtem, megkifogásoltam egy kábelhasználati jog bejegyzést...
elég csúnya eljárás, de ez van.

zbzbzb 2010.07.29. 14:34:41

még egy kérdésem lenne, kérjem-e el a regisztrált szerelői igazolást a vizsgálótól? elvileg ők szerelhetnek csak.

villanyóra 2010.07.30. 20:36:50

@zbzbzb: Kérni kérheted, bár, szerintem ezzel nem lehet gond. Ha már ezzel is gond van, akkor nem tudom, hogy egyáltalán mit várhat el az ember a szolgáltatótól.

00Hugedli021 2010.08.05. 00:14:10

Sziasztok!
Akkor a tények! Családi ház 24-25.000FT befizetett havidíj most már igazolva kinyomtatva, befizetve de
egyszer csak éves leolvasás 200 000 Ft +++++ VALAMI NEM STIMMEL kértem cserét de ezt már leírtam de hátha valaki most kapcsolódik be......
Vill.óra csere ÉN fizetem mivel ÉN kértem(8000Ft) erednény szerintük mágneseztük!!!!????? Tök jó 40 000 számla/hó???? KLASZZZZZZZZZZ ezek szerin +-ra csalok???????
KERESSEK U.ILYEN VILLANYÓRA TÁRSAKAT!!!!! ÍRJATOK AZ MÉG NEM BŰN!!!!!!!!!!! Ez olyan mint amikor a kasszánál + tételed van! Van aki szól van aki nem!
Én szólok azaz perelek VELEM KI TART?????? vÁROM A VÁLASZOKAT!!!!!!!!! Köszi :)

zbzbzb 2010.08.05. 10:39:00

sziasztok!

megvolt az ellenőrzés, nem találtak semmit. végül a keménykedés helyett a barátságos utat választottuk - kávé, beszélgetés, ilyesmi.
ami nem tetszett, volt egy mozzanat, amikor a szerelő srác visszanyúlt a hensel szekrénybe, az omh pecsétet leolvasni, és hajlítgatta.
de aztán amikor a plomba zsinórért ment, megnéztem közelről az omh plombát az órán, és rendben volt, nem törte el vagy ilyesmi.

szóval megúsztuk.

nagyon köszönöm a tippeket amiket itt kaptam!

zbzbzb 2010.08.05. 10:39:32

sziasztok!

megvolt az ellenőrzés, nem találtak semmit. végül a keménykedés helyett a barátságos utat választottuk - kávé, beszélgetés, ilyesmi.
ami nem tetszett, volt egy mozzanat, amikor a szerelő srác visszanyúlt a hensel szekrénybe, az omh pecsétet leolvasni, és hajlítgatta.
de aztán amikor a plomba zsinórért ment, megnéztem közelről az omh plombát az órán, és rendben volt, nem törte el vagy ilyesmi.

szóval megúsztuk.

nagyon köszönöm a tippeket amiket itt kaptam!

domba 2010.08.10. 12:24:40

@00Hugedli021:
szia!
fellebbezz a MEh-nél,én is ezt tettem az ügyemet kivizsgálták,és nekem ítéltek!!!
elég nonszensz,hogy rádhúzzák a szerződészszegést,amikor többet fizettél....
had ragadjam meg itt az alkalmat,hogy kifejezzem köszönetemet,és tiszteletemet a blog szerkesztőjének,aki engem is ellátott jó tanácsokkal,tippekkel!!!
ui.-NE HAGYJA MAGÁT SENKI!!!

fakukac66 2011.07.31. 13:04:12

Sziasztok! Én még most kezdem a "harcot" Az ügyfélszolgálatnál bejelentettem a problémámat, amire kaptam egy időpontot műszeres felülvizsgálat elvégzésére. Várom az urakat azóta, de még semmi. 5 nap eltelt.

villanyóra 2011.07.31. 17:13:33

@fakukac66: Szia! 15 napjuk van, hogy menjenek, feltehetőleg a 14. napig biztosan várnak, mert addig is nekik mér az óra...

Kérlek, hogy keress meg mailben, adnék néhány tanácsot. villanyora.magnes@gmail.com
süti beállítások módosítása