HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Hiába fizette a számlát, tíz hónapig kikapcsolták nála az áramot

2011.10.15. 22:30 villanyóra

TÉVEDÉS | Tíz hónapig élt áram nélkül a szolnoki Perge Lászlóné és férje, mert egy könyvelési hiba miatt kikapcsolták őket a szolgáltatásból. Egymillió forintos nem vagyoni és ezen felüli vagyoni kárukat azonban nem ismeri el a szolgáltató.
 

— Jogszerűtlenül kapcsoltak ki az áramszolgáltatásból, emiatt több mint tíz hónapig éltem áram nélkül — számolt be lapunknak a szolnoki Perge Lászlóné. — Annak ellenére, hogy becsületesen fizettem a számláimat, az E.ON több mint hatvanezer forint hátralékot könyvelt el hibásan részemre, majd 2010. április 7-én kikapcsolták nálam az áramot. Pár hónappal később arra értem haza, hogy levágták és az udvarunkra dobták a kábelt, ami a férjemet meg is rázta — folytatta. — Mivel nem akartam viaskodni a szolgáltatóval, idén év elején befizettem az általuk felszámolt 60 ezer forintot annak ellenére, hogy nem maradtam el az összeg befizetésével korábban sem. A szolgáltató a visszakapcsolás feltételeként szabta ki, hogy alakítsak ki egy uniós szabványnak megfelelő szekrényt. Az új mérőhely kialakítása 62 ezer 500 forintomba került.

— Jogszerűtlenül kapcsoltak ki az áramszolgáltatásból, emiatt több mint tíz hónapig éltem áram nélkül — számolt be lapunknak a szolnoki Perge Lászlóné. — Annak ellenére, hogy becsületesen fizettem a számláimat, az E.ON több mint hatvanezer forint hátralékot könyvelt el hibásan részemre, majd 2010. április 7-én kikapcsolták nálam az áramot. Pár hónappal később arra értem haza, hogy levágták és az udvarunkra dobták a kábelt, ami a férjemet meg is rázta — folytatta. — Mivel nem akartam viaskodni a szolgáltatóval, idén év elején befizettem az általuk felszámolt 60 ezer forintot annak ellenére, hogy nem maradtam el az összeg befizetésével korábban sem. A szolgáltató a visszakapcsolás feltételeként szabta ki, hogy alakítsak ki egy uniós szabványnak megfelelő szekrényt. Az új mérőhely kialakítása 62 ezer 500 forintomba került.

A fentiekkel számtalan kellemetlenséget okoztak a panaszos hölgynek. Túl azon, hogy újra vízteleníteniük kellett, majd fel kellett tölteni a teljes fűtési rendszert, mindennapjait — könyvelőként dolgozik — is teljesen  tönkretette az alapvető szolgáltatás hiánya. Perge Lászlóné arról is beszámolt, hogy villanybojler hiányában mindennap külön kellett vizet melegítenie a családnak a tisztálkodáshoz és a mosogatáshoz. Az élelmiszereket a szomszédban kellett tárolniuk, kénytelenek voltak kézzel mosni és palackos gázzal fűteni, ami nem kevés pénzükbe került.

Miután Perge Lászlónéék a fogyasztóvédelemhez fordultak, az áramszolgáltató elismerte, hogy jogszerűtlenül kapcsolták ki őket a villamosáram-hálózatból, és ötezer forint kötbért fizettek ki a részükre. A Polgári törvénykönyv alapján: „a jogosult érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát és a szerződésszegésből eredő egyéb jogait is...” — tájékoztatott dr. Kókai Gábor ügyvéd. — Perge Lászlónét az áramszolgáltató jogellenes magatartása miatt ötezer forintot meghaladó kár érte.

— A kikapcsolás Perge Lászlóné esetében sajnálatos módon valóban tévesen történt, így társaságunk a fogyasztónk ezzel kapcsolatos kárigényének jogalapját nem vitatta — tájékoztatott Egyházi Nikoletta, az E.ON Hungária Zrt. sajtóreferense. — Ügyfelünk számlával igazolt felmerült költségeit, valamint az üzletszabályzat rendelkezése szerinti ilyen esetekben járó kötbért meg is fizette. Ügyfelünk további vagyoni, és egymillió forint összegű nem vagyoni kárigényét azért utasította el társaságunk, mivel ezen igényeire vonatkozóan nem szolgált megfelelő bizonyítékokkal. Emellett az is tisztázásra szorul, hogy az ügyfelünk eleget tett-e az ilyen esetekben felmerülő kárenyhítési kötelezettségének — közölte a sajtóreferens.

Ráfizettek a könyvelési hibára

—  Perge Lászlónééknek a meglévő hűségnyilatkozat miatt fizetniük kellett a UPC- és az internet-előfizetésüket, így ebből több mint százezer forintos káruk keletkezett — közölte dr. Kókai Gábor ügyvéd. — Korábbi bérbeadási tevékenységüket is fel kellett függeszteniük villamos áram hiányában. Ez összesen 250 ezer forint összegű elmaradt hasznot eredményezett. Az új fogyasztómérőhely kiépítése — bár utóbb ennek költségét megtérítették részére — 62 ezer 500 forintba került. A fentiek alapján Perge Lászlóné összesen 431 ezer 710 forint vagyoni és egymillió forint nem vagyoni kártérítés megfizetésére tart igényt az áramszolgáltató részéről. Ennek az összegnek mégis csak töredékét hajlandók megtéríteni számára.

 

/Forrás: http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/hiaba-fizette-a-szamlat-tiz-honapig-kikapcsoltak-nala-az-aramot-405967/

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr23305897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása