HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Kecskére káposztát?

2011.01.31. 22:02 villanyóra

 

 A blog fennállása óta minden fogyasztót, akinek elromlott a villanyórája, és mágnesezéssel vádol az illetékes áramszolgáltatója, arra biztattam, hogy a Magyar Energia Hivatalhoz (továbbiakban MEH) forduljon ügye kivizsgálását kérve. Az utóbbi néhány évben már a MEH a fogyasztók javára, és az áramszolgáltatók ellen hozza a határozatokat mágnesezési ügyben, nyugodtan állíthatom, hogy a nagy többség esetében (az egyeztetésen ennek az ellenkezője szokott elhangozni, de az egyszerű szemfényvesztés - még konkrétabban hazugság).

 Azonban érkezett néhány megkeresés, amiben arról tájékoztattak, hogy a MEH elutasította a kérelmüket, és a határozatban végül a szolgáltatónak adott igazat. Felkeltette a figyelmemet, hogy az ilyen határozatokon ügyintézőként - az általam is ismert esetekben - kivétel nélkül ugyanaz a személy neve szerepel (akit most az egyszerűség kedvéért nevezzünk "csak" Kecskeméti Ottónak). Érdekes "véletlen" egybeesés. Nem tudom, hogy eme buzgóságát az áramszolgáltatók (és szűkebb érdekköre) milyen mértékben honorálhatják az említett úrnak. Vagy esetleg önszorgalomból él vissza a fogyasztók bizalmával?

 Azt se nagyon értem, de igazán szívesen venném a tájékoztatást arról, hogy hogyan zajlik valójában a folyamat, mi történik egy mágnesezési ügy kivizsgálása során, mire határozat keletkezik a MEH-nél. A kérdés azért merül fel, mert tudomásom szerint az ügyintéző előkészíti a MEH-ben a határozatot, majd jogban jártas személy(ek) ellenörzik, és csak ezután írja alá a hatáozatot a Hivatal vezetője. 

 Ez esetben az ügyintéző (Kecskeméti Ottó) által összeállított határozatban hogyan szerepelhetnek szarvas hibák? Nem elég tájékoztott az ügyintéző "szakember"? Utána a jogi ellenörzésen is minden további fennakadás nélkül túljut a határozat. Hogy lehet ez? Úgy látszik, hogy kétféle jog szerint lehet határozatot hozni a MEH-ben: az egyik jog a szolgáltatót védi, a másik pedig a fogyasztót? Akkor már csak imádkozni kell, hogy nehogy a fogyasztó az általunk Kecskeméti Ottónak nevezett személy által képviselt joggal kerüljön közelebbi kapcsolatba? Nagyon érdekes, hogy hogy nem derül ki a Hivatalon belül ez az ellentmondás.

 Még egy "érdekesség" - valójában nem lepődik meg rajta a fogyasztó, hogy ez megtörténik, csak időnként nem érti, hogy mit keres egy ennyire korrupt, a fogyasztót semmibe vevő országban. Szóval a tények. Amikor az áramszolgáltatók módosítják szabályzataikat, akkor a MEH-nek engedélyeznie kell az új szabályzatot, vagyis határozatban jóváhagyja azt. A jelenleg érvényes szabályályzatok szerint a mágnesezés a legmagasabb kötbérrel sújtható bűncselekmény. Tehát azért, hogy a fogyasztónál kihelyezett villanyóra felpörög, vagyis minden külső befolyásolás nélkül elromlik, több kötbért számíthat fel a szolgáltató, mint ha valaki illegális módon befolyásolta a mérőt, vagyis valóban szabálytalanul vételezte az áramot. Azt lehet mondani, hogy a mágnesezési üzlet még mindig vígan virágzik az áramszolgáltatóknál, a tutinak tűnő biznisznek nincs határa, továbbra is beszedhetik a jogtalan kötbéreket a valójában vacak órák elromlása miatt, tehetik mindezt az országos vezetőség beleegyezésével.

 Természetesen ugyanezen szabályzatokban szerepel az is, hogy amennyiben a szolgáltató valamivel szerződésszegét követ el, akkor a fogyasztó az áramszolgáltatóhoz képest töredéknyi kötbérre jogosult. Hol egyenlőek itt a szerződő felek? Már a szerződés aláiratásával nem teljesül a ptk alapfeltétele, hogy egyenlő feleknek számítanak a szerződő partnerek. Ha a fogyasztónak mégse tetszenek a szerződési feltételek, akkor a szolgáltató vigyorogva megkérdezi, hogy kell az áram, vagy nem? Ebben dönthet a fogyasztó - mint "egyenlő" fél.

 Ami miatt valójában az előző két bekezdésbe belevágtam az az, hogy az áramszolgáltatók által kidolgozott, majdhogynem kizárólagosan a szolgáltatók érdekeit figyelembe vevő szabályzatokat a MEH határozatban jóváhagyja. Ugye, senki nem lepődik meg rajta, hogy ezeken a jóváhagyó határozatokon ügyintézőként szintén az általunk Kecskeméti Ottónak nevezett személy neve szerepel? Bevallom, én először meglepődtem. Nem akartam elhinni, hogy valaki ennyire nyíltan vállalja áramszolgáltató oldali függőségét egy fogyasztóvédelmi osztályon. Pedig, sajnos ez a szomorú valóság. 

 Mindezek ellenére mindenkit arra szeretnék biztatni, hogy amennyiben a fogyasztó jogos sérelmét nem orvosolta a MEH (vagyis jelen esetben a szolgáltató javára hozott határozatot annak ellenére, hogy a fogyasztó nem követett el szerződésszegést), úgy mindenképpen álljon ki a saját igaza mellett, és kérje ügye felülvizsgálatát! Ezt a Hivatal saját hatáskörben el kell, hogy végezze. Nem kell pereskedni, ügyvédek zsebeit feleslegesen töltögetni. 

 

29 komment

Címkék: vélemény élet kérdés gondolatébresztő mágnes áramszolgáltató ellenörzés villanyóra mágnesezés

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr52626643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jabb 2011.02.01. 22:37:52

Üdv Mindenkinek!

lehet, hogy nem a megfelelő helyre de szeretném leírni egyenlőre csak röviden tömören az én történetem.
Birtokba vettük jöttek is az ÉMÁSZ szakemberei a villanyóra névátirás kapcsán a fogyasztás mérő állapotát ellenőrizni. Mindent rendben találtak leszerelték a falról mögötte sem volt semmi bontva, vezetékek blankolva semmi hiba nem volt.
Visszaszerelték, blombázták, elköszöntek, én az óraszekrényt becsuktam és éltem az életem jöttek a viz,gáz,villanyszámlák természetesen részszámlák az előző évi fogyasztások alapján kiszámolt átlagfogyasztásról.
Amin a név átíráskor nem változtattam, az előző tulaj azt mondta hogy 14 ezret fizet havonta gondoltam ennyi nekem is elég lesz.
Ugyan az a ház ugyan azon berendezésekkel TV, Hűtő, Lámpa........csak a márka lehet más de szerintem minden háztartásnak ugyan azok a fogyasztói csak a ház/lakás méretéből adódóan lehetnek mennyiségbeli eltérések.
De a lényeg hogy maradtam mindentéren ugyan azoknál a fizetési szokásoknál mint az elődöm.
Eltelt 1 év!
Kopognak!
Egy hölgy volt az, hogy szeretné leolvasni a villanyórát az éves elszámoláshoz. Mondanom sem kell ekkor már 2010 év vége volt vagyis 1 éve senki nem nyúlt hozzá az órához volt is benne por rendesen meg pókháló. Eldugodt helyen van engem nem zavar mit nézegessem a villanyórámat....még beszélgettünk is róla a hölgyel.....
Megtörtént a leolvasás, fényképezés, majd távozott. Visszazárom az órát majd én is folytatom a dolgom miközben valami nagyon motoszkál bennem nem hagy nyugodni. Valami nincs itt rendben.
Megkerestem az adásvételi szerződést és összehasonlitottam az akkori óraállásal és ekkor volt az amikor majdnem összeestem!
14.000 kW túlfogyasztásom volt ahoz képest amit egy év alatt havi 14 ezrével fizettem.
Be is jelentettem az ÉMÁSZhoz mondták hogy kérjek egy óra hitelesítést ami 8000 ft amit ott be is kell fizetnem de ha bebizonyosodik, hogy rossz az óra akkor ez visszajár!
Jöttek is és közölték hogy 200% os túlmérése van az órának. Vagyis fogyasztok 100 kW ot amit az óra 300 kW nak mér!
Már ott közölték velem hogy dobozolják az órát megy pécelre bevizsgálásra ottlehetek...stb.
De ha a fény felé forditják akkor van rajta nagyon nehezen észrevehetően de ott van 2 kis karcolás pont a fékezőmágnes meletti burkolat részen.
Hozzáteszem eddig azt se tudtam mi az a fékezőmágnes!
Valószinűleg mágnesezve lett az óra és az tette tönkre!
Ez komoly birság lessz....stb.
De én nem mágneseztem!Autohifizem a mélynyomókon vannak igen nagy mágnesek de annyit nekem nem ér hogy szétszedjek egy Subbot a mágnesért.
Utána derült ki hogy azok "játék" mágnesek ehez igazi komoly cucc kell nem sima hangszóró mágnes.
Itt jön a képbe az előző tulaj.
Én tudom, hogy nem mágneseztem, abban viszont nem vagyok biztos hogy Ő sem!
De ha mégis Ő volt a bűnös akkor most Én iszom meg a levét???!
Ekkor jött a nagy ötlet hogy hátha megmenthet az a tény hogy a villanyóra átvétel után kb 2 héttel felkerült a biztonsági rendszer és az egyik kamera veszi a villanyóra és környékét is. Ráadásul infra kamera vagyis éjjel nappal tiszta látható képet ad ami mind rögzitve is van.
Ezzel majd tudok védekezni ha arra kerül a sor!
Ezt az illúziót máris lerombolták mivel az első kb 2 hétről nincs felvételem akkor is csinálhattam az órával valamit......
Azóta megvolt a péceli bevizsgálás várom az értesitőt és a további fejleményeket.
remélem az enyém is egy pozitív, jó példa lessz a Blog történetében....

Jabb 2011.02.01. 22:45:37

Az elejéről valamiért lemaradt:

2009.11.28. án vásároltunk egy házat azonnali kp fizetés semmi cicózás az egész lezajlott 2 nap alatt pénteken még benne volt az eredeti tulaj szombaton jöttünk mi.....Birtokba vettük.......

villanyóra 2011.02.02. 17:09:48

@Jabb: Szia! Kérlek, küldj egy mailt a villanyora.magnes@gmail.com-ra.

Az ügyed első olvasatra elég egyszerűnek tűnik, egyáltalán nem kell olyan dologért kötbért fizetned, amit nem követtél el.

Ha ezt a szolgáltató nem látja be 1-2 levél alapján, akkor a MEH fog tudni segíteni az ügyedben.

Várom megkeresésed, szívesen segítek mindenben, hogy az ügyed megnyugtatóan záruljon.

babyloo 2011.02.07. 18:50:02

Sziasztok!
Az ügyemet a Démásszal már megírtam korábban, mindenki által ismert.
Az azóta eltelt idő alatt az történt, hogy ismételten írtam a MEH-nek, hogy vizsgálják felül az első határozatot (költözés miatt most nem tudom elővenni és megnézni, hogy ki volt az ügyintéző), amely egyértelműen a Démásznak adott igazat. Felülvizsgálták, vagy sem, de az a válasz érkezett, hogy már hoztak egy határozatot 2009 májusában és azt nincs lehetőségük megváltoztatni. Így tehát megint várom a Démász által megbízott ügyvédi iroda szívhez szóló levelét.
Csak érdekességként jegyzem le, hogy a Nagyapám, aki 20 éve elhunyt kapott a Démásztól (illetve az általa megbízott behajtó cégtől) egy "Felszólítást peren kívüli egyezségre" mivel 2006-ban keletkezett 904,-Ft elmaradása (természetesen a halála után a villanyóra átírásra került a nagymamám nevére, akinek viszont hónapról hónapra egyre több a túlfizetése a számlák szerint)! Na erre is kiváncsi vagyok, hogy hogyan kommunikálja le a Démász!

villanyóra 2011.02.07. 19:46:57

@babyloo: Szia! Azért ha lesz egy kis időd, akkor nézd meg, légyszi, hogy ki volt az ügyintéző az első határozat alkalmával, illetve a felülvizsgálat alkalmával. Ha esetleg két új nevet tudunk meg, az is segítség.

Amúgy tudomásom van olyan esetről, ahol a MEH-et bereperelték (mert olyan határozatot hozott, mint Neked), és a bíróság a MEH-et elmarasztalta, és a határozata törlésére kötelezte.

Annyit tudnák javasolni, hogy írd bele a felülviszgáalti kérelembe, hogy kik voltak eddig az ügyintézőid, hogy hozzájuk már ne kerüljön vissza az ügy. Hívd fel a hatóság figyelmét a felróhatóság kérdésének behatóbb vizsgálatára, mivel az esetek többségében arra hivatkozik a hivatal, amikor elutasítja a szolgáltatót.

Amit a MEH válaszolt, amúgy hülyeség. Sajnálom, hogy nem sikerült emberszabású ügyintézőt kifognod :(

Marie Marel 2011.03.18. 11:31:19

Szép napot kívánok. Nem tudom, jó helyen járok-e, de ebben a témában lenne szükségem segítségre.
61 éves nyugdíjas, de mellette dolgozó nő vagyok.
Történetem nagyon hasonlít az itt leírt történetekhez.
Már hosszabb ideje úgy érzékeltem, hogy egyre több az elektromos áram fogyasztásom. 46 n2-es lakásban lakom, átlagos felszereltségű. Árammal nem fűtök és nem főzök.
Többször elmentem az illetékes ügyfélszolgálatra, az ügyintéző hölgyektől azt a jóindulatú tanácsot kaptam (persze ezt bizonyítani nem tudom), hogy elöregedett bojlerem, öreg hűtőm tehet a dologról. Vásároltam új készülékeket (ez persze hosszabb időt vett igénybe pénzügyi okok miatt).
Közzben persze a fogyasztásom nemhogy csökkent volna, inkább nőtt...
A szolgáltatóhoz (ELMŰ) fordultam panaszommal. (novemberben) Kifizettem az általuk kért 8000Ft-ot. Az ügyintéző modorára komoly panaszom volt, de mit tehettem volna?
Kijöttek, azt mondták sokat mér az óra, leszerelték, elvitték ellenőrzésre.(December 23-án.)
Én megnyugodtam, hogy sok pénz fog visszajárni nekem az óra hibájából.
Napokban azonban kaptam egy levelet, melyben 240000 Ft kötbér kirovásával fenyegetnek.
Január 30-án kell mennem "egyeztetésre".
Indoklás a levélben: "A felhasználási helyen szerződésszegő módon történő villamosenergia-vételezésre utaló jeleket tapasztaltunk."
A ténymegállapító jegyzőkönyv szerint: "A... mérő 100%-nál nagyobb, pozitív hibával mér. A mérő szakértői vizsgálata szükséges. Mérő poros, karcos"

Teljesen kétségbeesett vagyok. Ezekről a dolgokról még sejtésem sem volt. Egy ismerősöm adta meg ennek a témának a linkjét, tájékozódjak.
Tanácsra van szükségem. Hogyan védekezzek a képtelen vád ellen? Mivel érvelhetek?

villanyóra 2011.03.18. 13:45:40

@Marie Marel: Megkaptam a mailt Öntől, és válaszoltam is rá egyelőre röviden. Amennyiben nem kapta meg, kérem, jelezze az e-mailcímemre, és újra elküldöm. Előre is köszönöm a bizalmát.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.03.18. 14:21:19

@Marie Marel: Akár azt is jegyzőkönyvezhették volna, hogy a pöcsük poros és felgyűrödött rajta a bőr... Bizonyára annyit fantáziálnak a villanyóra mágnesezésről, hogy más már úgysem elégíti ki őket.

Amúgy valóban karcos volt az a mérő? Vagy esetleg utólag karcolták össze, mikor már senki nem figyelt rá?

Marie Marel 2011.03.19. 09:43:45

Az előző hsz-emben hibásan adtam meg az "egyeztetés" dátumát, még előtte állok, március 30-án kell mennem.
"A felhasználási helyen szerződésszegő módon történő villamosenergia-vételezésre utaló jeleket tapasztaltunk."
Ettől a mondattól külön ki vagyok akadva...
Ittjártukkól a szerelő és a jegyzőkönyv vezető hölgy nekem egy szót sem szólt erről.
Fogalmam sem volt arról, hogy a "poros,karcos" kifejezés szerintük máris szerződésszegésre utaló jel...(Ha tudom: 1. Megnéztem volna, hogy valóban karcos-e, 2. Ha nem, nem írom alá.)
Nem is mutatták meg nekem, hogy karcos... Én rosszul látok, másik szemüveg nélkül nem is láttam volna. (Ha tudom: 1. Megnéztem volna alaposabban, hogy valóban karcos-e, 2. Ha nem, nem írom alá.)
Egyébként a vizsgálat ideje alatt engem is beküldtek villanyt felkapcsolni.
Elkeserítő...

Marie Marel 2011.03.19. 09:45:23

@villanyóra: Köszönöm szépen, megkaptam. Nagyon kedves, hogy igyekszik segíteni nekem.

Marie Marel 2011.03.19. 09:46:25

@RaveAir: Az az igazság, hogy nem tudom. Sajnos nem tudtam, hogy ennek jelentősége lehet...

Marie Marel 2011.03.19. 09:51:12

Más. Szóban azt mondta a szerelő, hogy több mint két és félszeresét méri az óra. A jegyzőkönyvben "több, mint 100%" szerepel. Műszeren nekem ezt nem mutatták, én csak ott voltam.
Én balga, még örültem is neki, hogy lecserélik, és azt hittem, visszakapok tőlük pénzt, hiszen többet fizettem a tényleges fogyasztásnál.

villanyóra 2011.03.19. 10:28:35

@Marie Marel: Igazán nincs min aggódni, az egész eljárás szabálytalan, úgyhogy nem lesz ebből se kötbér, se másmilyen retorzió.

Tényleg kétségbeejtő, hogy a szerelők (is) ott verik át a fogyasztókat, ahol tudják, dehát a mondást ismeri: madarat tolláról...

A túlfizetést pedig vissza fogja kapni, azon se kell aggódni, törvényi kötelezettsége a szolgáltatónak, hogy visszafizesse, "csak" még ül rajta pár hónapot. Az már más kérdés, hogy mennyire jogos az az elszámolási mód, amit alkalmaznak helyesbítés címén. Ön akkor járna jól, ha az óracsere óta senki nem lakna a lakásban...

Marie Marel 2011.03.19. 13:18:53

@villanyóra: Gondolom azért ehhez fel kell vérteznem magam jó idegekkel és hosszadalmas is lesz. De: akkor sem vagyok hajlandó magamat tolvajnak érezni egyetlen pillanatig se!
Természetesen felzaklat dolog, de nem fogom feladni. :-)
Keresgélek a neten, "képezem magam" (vicc, hogy erre kényszerülök).
Ezt leltem:
"Magukat „szakembernek” feltüntető elkövetők beszélnek az úgynevezett mágneses fékezésről, ami nem igényel bűnjelnek számító behatolást, mert a mérő külső oldalán helyezik el az erős állandó mágneseket, amik örvényáramot keltenek a forgó tárcsában, ezzel fékezik annak forgását. Ilyen megoldással még nem találkoztam, véleményem szerint ezzel nem is lehet észrevehetően fékezni a tárcsát. Az állandó mágnes nem helyezhető közvetlenül a tárcsa mellé, tehát nem alakulhat ki megfelelő nagyságú mágneses indukció a tárcsában, ami feltétele lenne az örvényáramú fékezésnek.
Szívesen hallanám, vagy olvasnám mások hasonló tapasztalatait is az alábbi címeken!

Kiss László villamosmérnök, igazságügyi szakértő, főiskolai docens Kecskeméti Főiskola GAMF Kar: 70/333-65-08 kiss.laszlo@gamf.kefo.hu; www.spec.hu
Kiss László
Ez az írásom az Elektrotechnika 2006/5. számában jelent meg.

spect@t-online.hu
www.spec.hu/
T/F: 76-494-647
M: 70-333-65-08"
Honlap:
www.spec.hu/res_a_fogymeron.htm

Ez az úr talán benne lenne egy kísérlet sorozatban a villanyórák mágnesezése ügyében és talán módjában is áll.

Talán ismerték őt, talán nem. Idehoztam, amit leltem.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.03.21. 10:13:57

@Marie Marel: Van. "Ezek" igyekeznek kihasználni minden mocskos kis lehetőséget. Poros villanyóra esetén azonban senki ne ugorjon törlőrongyért, mert összekarcolja a burkolatot, ami miatt rögtön felmerül drága barátainkban a gyanú, hogy a galád fogyasztó befolyásolni merte az ő tévedhetetlen, (szerintük) csak befolyásolás esetén elromló készüléküket.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.03.21. 10:21:49

@Marie Marel: Sajnos az Óbudai Egyetem Morva György nevű professzora és a BME-s Hirtelen Károly úgyis megcáfolnak minden olyan dolgot, ami szerint nem a fogyasztó a hibás. Persze ez nem meglepő, ha a hátuk mögött nem titkoltan ott lobog a 2x5méteres ELMŰ lobogó.

r1boy 2011.07.06. 16:23:25

Üdvözletem Mindenkinek !

Történetem a szokásos,eltekintve attól,hogy állítólagosan sérült plomba miatt gyanúsítanak szabálytalan vételezéssel.A MEH ügyintézője a fent nevezett(Kecskeméti Ottó) .Valakinek tapasztalata? Esetleges információ,a felhasználók hátrányára hozott határozatok százalékáról?

segítés 2011.08.26. 08:01:25

Rave Aír! Olyanhoz kell fordulni, aki mögött nincs semmilyen lobogó, de még logó sem. Egy jó ügyvéd kell hozzá, aki tudja, hogy kihez forduljon, ha korrekt szakvéleményre van szükség.

villanyóra 2011.08.27. 14:59:22

@segítés: Egy korrekt (vagy akármilyen) szakvélemény az ügy kapcsán jogilag irreleváns. A felróhatóság a kulcs: egy szakértő se meri beleírni a szakvéleménybe, hogy a mágnesezést maga a fogyasztó követte el! A szolgáltató rágalmaz a meseszintű véleményre alapozva. (Nehogy azt hidd, hogy a szakértőket védeni kívánom, de nem ők a történet kulcsa). A ptk-nak megfelelő eljárás lenne a megfelelő a szolgáltató részéről, és nem is lenne semmi gond, nem lenne ez a blog sem. Ha volna fogyasztóvédelem, akkor nem itt kellene a fogyasztóknak informálódniuk, hogy mit tehetnek, és nem próbálna több ember is azért kommentelni, hogy ügyfelet szerezzen magának (aki szintén abból él, hogy a szolgáltató valakit megkárosítani óhajt). Normális estben a fogyasztó azt se tudja, hogy hol van az áramszolgáltató ügyfélszolgálata (egy kis túlzással, de gondolom, érted, mire célzok).

Hol normális az, hogy az ártatlanságát a fogyasztónak kell bizonyítania? Egyik ügy kapcsán se bizonyított, hogy a fogyasztó bármit is elkövetett. Hol van a híres ártatlanság vélelme? Szánalmas, ami ma Magyarországon igazságszolgáltatás szinten folyik.

segítés 2011.08.27. 17:31:45

villanyóra! Hogyne érteném. Jól látod, szerintem is az alap ez esetben a Ptk., ez a kulcs. A jelenlegi nem fogyasztó cenrtrikus, nem állampolgár centrikus, a többi jogszabály már innen levezethető. Úgy mint: Pénzintézeti törvény, földgázellátási törvény,Be.,Pp., fogyasztóvédelmi törvény, stb. Most sem látom a szándékot állampolgár centrikus új Ptk., stb. alkotásra. Nem a lényeggel, hanem mellékes dolgokkal foglalkoznak már megint. Nem csodálom, lényegében ugyan azok, vagy ugyanolyan szellemű emberek állítják össze, mint a jelenlegit. Talán az a baj, hogy jogászok, közgazdászok ügyködnek rajta(szerinted normális irat, bizonylat egy villanyszámla?, kész röhely, de senkinek nem tűnik fel, akinek lépni kellene ez ügyben, hogy Mari néni Nádaslocsogányban esetleg nem végzett közgazdasági egyetemet?). Nem a reál szféra elemei, - például mérnökök, technikusok - dolgoznak ilyen anyagok előkészítésén. Minden, amit csinálnak, a gyakorlati élettől teljesen elrugaszkodott.

segítés 2011.08.28. 11:53:11

villanyóra! Lehet hibáztatni a szakértőt, a bírót, az igazságszolgáltatást, sok esetben van is ennek alapja. Ez a szervezet azonban a megalkotott jogszabályok keretein belül működik, azt hajtja végre sok esetben szolgalelkűen, esetenként érdekből. Hiába van Ptk. amely kimondja, hogy a tulajdonosnak illik megvédeni a saját tulajdonát, ha van földgázellátási törvény, amely pedig a fogyasztót teszi felelőssé a mérők állapotáért. A speciális jogszabályok - az ítélkezési gyakorlat szerint - mindíg megelőzik az általánosakat. (Lásd előbb.) Talán, ha megfordítható lenne, és az általános jellegű törvényekkel nem lehetne ellentétes a speciális törvény vagy jogszabály, akkor eredményesebben lehetne fellépni. De kinek lenne ez az érdeke? Mindössze az állampolgároknak. Ez pedig mostanában semelyik rendszernek, semelyik kormánynak nem érdeke, hiszen tőkés társadalmat építünk?

villanyóra 2011.08.28. 13:52:32

@segítés: Tévedsz. Az óra a szolgáltató tulajdona, ergo neki kellene megvédenie azt (fizet azért bárkinek a szolgáltató, hogy az ő tulajdonát őrzi?!). Nincs a szerződésben, hogy milyen állapotban kell az órát tartani, hogy nem szabad mágnessel (se) közelíteni felé, stb. Egy laikusnak (fogyasztó) nem kell tudnia, hogy úgy kell vigyázni az órára, mint a hímes tojásra (sok ember pl a pincekulcsot tartja az órán, stb - utána felróják neki, hogy karcos az óra, stb.).

A ptk alá tartozik a vet is, hiába van a vetben vagy a szerződésben, hogy a fogyasztónak kell az órát megvédenie, amíg nem BIZONYÍTJA a szolgáltató, hogy a fogyasztó mágnesezett, addig nem tehet(ne) semmit ellene (ez egyúttal kimeríti a rágalmazás, erőfölénnyel való visszaélés, stb. fogalmát).

Sőt, továbbmennék a ptk szerint egyenlő felek között lehet szerződést kötni. A szolgáltatóval kötött szerződés minden, csak nem egyenlő felek közötti szerződés. Innentől kezdve ez a szerződés akár alá van írva, akár nincs: SEMMIS! Minden tekintetben a szolgáltató igényeit veszi figyelembe, a bizonyíthatatlan mágnesezés kétszeres (!) szorzóval kötbérez a nyilvánvaló áramlopásokhoz képest is (nyilvános lehúzás), ha véletlen valamit a szolgáltató hibázik, a fogyasztó kb a századrészét kapja kötbérként ugyanazért a mulasztásért, mint ha a fogyasztó tesz valamit (akár tudtán kívül). Akkor még nem is beszéltem a szolgáltatás minőségéről (hogy mekkora feszültségingadozást engedhetne meg magának a szolgáltató, szerelők azt iratnak alá mindenkivel, amit akarnak, stb.). Szóval ez egy egyoldalú, szándékosan ellenőrizhetetlen szerződés.

A tőkés társadalomról is megvan a különbejáratú véleményem, de talán most nem az a lényeg. Vagy maximum annyiból, hogy annyit tehetnek meg velünk, amennyit mi magunk hagyunk. Amíg birkák maradunk, addig szíjat hasítanak a hátunkból, lehúzzák rólunk az utolsó bőrt is - és a tapasztalatok ellenére is még mindig mindenki a saját kis két forintját félti. Amíg nem látunk túl az orrunknál, addig nem fog semmi történni, mindenki azt tesz velünk, amit akar. Sajnos abban nem igazán bízhatunk, hogy vezető pozíciókba embernek nevezhető emberszerű lények kerülnek.

segítés 2011.08.28. 16:25:52

villanyóra! Hidd el, nem tévedek. Attól még, hogy egyetértek veled, sajnos ismerem a bírósági ítéleteket is. Ezek pedig - bármennyire neked adok igazat - sajnos azt támasztják alá, amit írtam. Attól még, hogy a te igazságérzeted mást diktál, a bíróságok a hatályos jog szerint járnak el. Azok viszont nem fogyasztócentrikusak. Abban is igazad van, hogy a kötbérek döntően a fogyasztókat sújtják. Úgy van megkreálva az egész jogszabály rendszer. Nagy valószínűséggel a szolgáltatók készíthették, a minisztérium illetékese csak rábólíntott, az arra jogosultak pedig - minden hatásvizsgálat nélkül - aláírták.

villanyóra 2011.08.29. 21:24:02

@segítés: Mi is több peranyaghoz hozzájutottunk. Van most már több ügyvéd, aki sikeresen veszi az áramszolgáltatók által támasztott akadályokat. Tudunk bíró, szakértőneveket is, akik tutira le vannak fizetve. Viszont van olyan ember is, aki pert nyert mindenféle ügyvéd nélkül is szolgáltató ellen. Van olyan ügy is, amiben a szolgáltató már ott elbukott, hogy nincs aláírt szerződése a fogyasztóval... sok dolgon megbukhat a szolgáltató, és minél többen átlátják a helyzetet, annál jobb esélyekkel indulnak az ügyben.

A bíróságok akkor járnának el a hatályos jogszabályok szerint (de sokszor nem ezt teszik), ha bizonyíték (egy teória nem bizonyíték!) hiányában a szolgáltatót elküldenék melegebb éghajlatokra. Hogy van az, hogy a rendőrség lezárja a nyomozást úgy, hogy nem tudja megállapítani, hogy a fogyasztó bármit is elkövetett, míg a bíróság ugyanitt a szolgáltató javára ítél? A rendőrség más jog szerint jár el? Hát, nem! Egyszerűen a bíróság asszisztál, és nem jogkövető magatartást folytat!

Utolsó mondatodra referálva: én ennél sötétebben látom a helyzetet. Szerintem szolgáltatói lobbi, beépített emberek, és nem mellesleg pénz/érdekrendszer hatására történnek a rábólintások a szabályzásra, eljárásokra. Szerinted miért úgy történt az árampiac liberalizációja, hogy állami bevéleteli és fogyasztói szinten is mindenki rosszul járt? Nem véletlen ez sem - éppen ezért nem várok eredményt ezek vizsgálatától sem.

Enell 2011.09.03. 21:04:54

Sajnos csak most olvastam a " Kecskére káposztát " témát.
Kecskeméti Ottó 2008-2009-ben vásárolt horgászházat Alsóörsön. Sajna nem volt elegendő a lekötött teljesítmény gy szükséges volt a bővítés. Felsőbb utasításra kellett soron kívül cserélni a főbiztosítékot. Csak egy nagyon szűk kör tud róla. Nincs dokumentálva, nincs igénybejelentő, nincs mérőhely felülvizsgálata, stb. A szerződésében még mindig a régi kismegszakító érték szerepel.

Ha valaki tudna segíteni a peranyagok hozzájutásához nagyon megköszönném. Sok, EON által üldözött és megfélemlített fogyasztó fordul hozzám segítségér, nagy segítség lenne egy egy bírósági végzés indoklással.

Pentele123 2011.09.08. 20:11:14

Sziasztok!

2009-ben megvádolt az ELMÜ mágnesezéssel. Most küldött egy közjegyzői felszólítást a "büntetés" befizetésére én ezt megkifogásoltam tehát valószínű perre mennek.Amennyiben van valakinek van tapasztalata A peres eljárás lefolyásáról Budapesten kérem írja meg. Azt gondolom az ELMÜ mindig a területileg illetékes bíróságnál perel.Arra például, hogy mindig ugyan az a Lénárd Pál a "szakértő" a mérő vizsgálatánál aki futószalagon forma nyomtatványon megállapítja a fogyasztás mérő mágnesezését. Arra vagyok kíváncsi van e ilyen "bíró" a testületben aki folyamatosan a felperes javára dönt a birói függetlenség jegyében.Mert ugye ők is csak "emberek" nem bírók.

segítés 2011.09.11. 11:14:21

@Pentele123: Ha bírót nem is, de ügyvédet tudok ajánlani privátban e-mail cím alapján. Egyébként ismert előttem a futószalagon gyártott szakvélemény készítés. Gondolom, hogy az okát, indokát ennek nem szükséges magyarázni.

Watt 2011.10.02. 12:41:54

Megkaptam a bíróságtól a kereset levelet, melyben az ELMÜ hálozati Kft. megvádol az elektromos fogyasztás mérő mágnesezésével. Szeretném a tárgyalást teljesen nyilvánossá tenni. Ezért bemásolnám a keresetlevelet hátha találtok benne valamilyen koncepcióra utaló jelet. Csak azt nem tudom, hogy sértek -e törvényt ezzel? Egyébként az ügy nagyon érdekes. Mivel egyáltalán nem volt lehetőségem a mágnesezésre. Valahogy úgy kell elképzelni mintha igazoltan a föld másik oldalán lettem volna a szuper erős mágnesemmel és onnan mágnesezek fogyasztás merőt. Tehát azt hiszem ez becsület sértés! Mikor bejelentetem a mérő hibáját jelezték, hogy kivizsgálják a panaszomat. Meg is jelent két ellenőr és a helyszíni jegyzőkönyvben megállapították, hogy mágnesezés történt, csak azt nem tudom honnan a bánatból tudták? -Én sajnos nem lehettem ott az ellenőrzésnél. - Úgy gondolom irányt mutattak a "szakértőnek" milyen véleményt kell alkotnia. Ez meg is történt. A "szakértő""jegyzőkönyv"-be ( mert nem szakvélemény) le írta mire "utal" a ferraris-tárcsa túlpörgése. Na most a "szekértő" vagy tudja vagy nem mi a fogyasztás mérő hibája, nem biztos benne, lehet,talán,elképzelhető, utalhat, nem biztos de lehet, szóval a megállapítás nem határozott szakmai alapokon csak feltételezésen nyugszik. És a jegyzőkönyv felvételénél nagyon sok formai hibát elkövetett. A lényeg több elektromos fogy. merőt láttam életemben mit más földi halandó mondjuk ajtókilincset. Tehát tudtam mire kel figyelni a terheléses vizsgálatnál. Mikor a jegyzőkönyv aláírása előtt az észrevételeimet meg akartam jegyezni ki kelt magából és azt kiabálta ez az ö szakértői véleménye csak azt nem tudom akkor a fejlécre miért azt írta, hogy"jegyzőkönyv". Folytatása következik a bíróságon.
süti beállítások módosítása