HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

DÉMÁSOKK

2010.10.17. 22:05 villanyóra

Újabb mágnesezési történetet szeretnék mindenkivel megosztani. Úgy tűnik, hogy vége-hossza nincs ennek a macska-egér harcnak.

 Még mindig kihívást jelent a szolgáltató(k)nak egy szabályos villanyóra ellenőrzés végrehajtása. Mikorra várható el, hogy a szolgáltató etikusan, és elsősorban törvényesen végezze a dolgát? Még hány esetnek kell megtörténnie, mire a hivatalos szervek lépnek legalább egyet a tisztességes áramszolgáltatás felé?

 

 „Az óra adatai: 75Ah Gyártó: Ganz Típus. GH4

Gyártási év: 1997

Hitelesítés: 2004.???!!! Amennyiben ezt hitelesítésnek lehet nevezni?!

„Igazságügyi” ” szakértő”: Dr. Szunyogh István

Az ördög jobb és bal keze személyesen: Kis Andorné - Démász

ÁVÓ megingathatatlan képviselője: Talmon Attila ügyintéző és egy társa

 

 Vásároltunk egy pici tanyát, az új élet reményében, amely teljesen katasztrofálissá vált az EDF Démásznak köszönhetően. Az egész úgy kezdődött, hogy a villany ki volt kötve, mivel a régi tulaj nem fizette a villanyszámlát. A Démász kijelentette, hogy akkor kötik vissza az áramot, ha a régi tulaj tisztázza az elmaradást. Ellenkező esetben kapunk egy új órát (amit már nagyon bánok) és egy horribilis összegért kihelyezik a kerítésen kívülre. Természetesen mi fizettük be az elmaradást és következett az óra „hitelesítése”.

 A „hitelesítés” úgy történt, hogy a helyi Démász szakemberek kicserélték a plombákat, átragasztották egy 2004-es záró matricával, és átnyújtottak egy 6.325.-ft-ról szóló számlát, egyedi mérőműszer felülvizsgálatáról. Semmilyen nemű jegyzőkönyvet nem kaptam, amit aláírhattam volna, holott a szerződésben ez le van írva. Véleményem szerint, az EDF Démász ezzel szerződésszegést követett el. Tehát így történt az óra „hitelesítése”.

 Utána felújítási munkálatok folytak. 2006-ban költöztünk be. A köztes időszakban nullás számlák sorozata érkezett, majd beköltözésünk után 5.200.-ft általányt fizettünk. 2008 májusában történt meg az első villanyóra leolvasás?! Ami számunkra döbbenetesen soknak tűnt 289.277.-ft. Kérésünkre a Démász „nagyvonalúan” háromhavi kedvezményt adott.

 Én sajnos nem értek a villanyhoz, ezért hívtam villanyszerelő ismerősöket, hogy vizsgálják már meg a fogyasztókat, mert nagyon sokallom a fogyasztást. Ők erre azt válaszolták, hogy szerintük lehet ennyi a fogyasztás, mert a villanytűzhely, a spotlámpa, 2 db hűtő, a nappali áramon lévő 120 L-es bojler fogyaszthat ennyit. Én ezt elhittem, befizettem a 289.277.-ft-ot egy összegben.

 2008-ban jött a húszon ezres általány, (én barom, hogy nem diktáltam be az óra állást havonta) majd 1-2 bediktálás után, 2009 májusától 31.400.-ft-os általány! 2009 novemberében kihívattam a Démász szakembereket, mivel már tényleg horribilisnek tartottam a számlát. Kijöttek, leszerelték az óra fedlapját, a megszakítókat le-fel kapcsolgatták, majd visszaszerelték a burkolatot, és újra plombáztak. Azt mondták, hogy ő szerintük az órának semmi baja, de ha gondolom, elviszik bevizsgálásra, és ha jó az óra, fizessek 48.000.-ft bevizsgálási díjat. Én hittem nekik, hiszen ők a szakemberek. Átadtak egy Mérőhelyi munkalapot, amelyen feltüntették, hogy a fogyasztó sokallja a villanyszámlát + mérőhely felülvizsgálat (semmilyen jegyzőkönyvet nem kaptam).

 Az igazi csapás elérkezéséig, amely 2010 májusában következett be, fizettem a 31.400,-ft-os általányt. A leolvasás után jött, egy közel 300.000,-ft-os elmaradás. Ekkor már gyorsan magán nyomozásba kezdtem, és vásároltam egy almérőt, amelyet a villanyszerelő ismerősömmel beköttetem a villanyóra után. Egy órán belül kiderült, hogy a Démászos óra a dupláját méri. Beszóltam a Démásznak, hogy el szeretném vitetni az órát bevizsgálásra, mert a tények igazolják, hogy az óra rossz. Ki is jöttek, leszerelték, bedobozolták, és elszállították Szegedre bevizsgálás céljából. Ezzel egyidejűleg felszereltek egy digitális órát, amelyről megint csak nem kaptam hitelesítő jegyzőkönyvet.

 2010 júniusában vitték el az órát (az óra leszerelése előtt fényképeket készítettem az óráról, amelyre még később visszatérnék) 2010 augusztusában kaptam meg a mérőeszköz pontosságának ellenőrzéséről szóló bizonyítványt, amelyből kiderült, hogy az óra +109%-kal többet mér, tehát a valós fogyasztás 2,09-szeresét. Ezzel egyidejűleg elrendelték a szakértői vizsgálatot, amelyen személyesen jelenjek meg 2010 szeptemberében. A szakértői vizsgálatra még vidáman készülődtünk párommal, hiszen nem gondoltuk, hogy 1 óra múlva, mi leszünk a Démász egyik nyilvántartott bünözői a sok száz közül. 11:30-ra volt kiírva a vizsgálat, be is hívtak bennünket „időben” 12:00-kor.

 A teremben várt bennünket a „független” szakértő úr Dr. Szunyog István (szerződése van a Démásszal) és Kis Andorné Démász. A terembe érve megütköztünk párommal egy dolgon: míg az óra az asztalon volt, egy lepecsételt dobozban, a számítógép monitorán egy nyomtatvány vigyorgott. Elkezdődött a vizsgálat. Természetesen a mérés eredményei, erős mágneses befolyásolást igazolnak. (majd hanyatt dobtuk magunkat) baloldali mérés 2155 Gs jobb oldali mérés 1980 Gs. A megengedett minimális érték 2500 Gs.

 A lefényképezett órára szeretnék visszatérni: az óra olyan közel van a mérőszekrény oldalához, hogy jobb oldalon az ujjam alig fér be az óra, és a szekrény közé. Kérdezem én, ha mágnesezve is lett volna az óra, milyen az az erős mágnes, ami befér ebbe a résbe???

 Az „igazságügyi” „szakértő” „úr”, egy félperces egy ujjas pötyögtetés után, egy A4-es jegyzőkönyvet adott a kezembe (előre elkészített nyomtatványt, amelybe csak az adatokat írta be), ballagtunk át egy másik helyiségbe. Ott várt bennünket Talmon Attila ügyintéző és egy társa, és mint egy ÁVO-s tiszt nekünk esett, és 1.125.000.-ft-al megködbérezett, mert 3 fázisom van. (ha nincs mellettem a párom, szerintem neki megyek) Esélyt sem adtak semmilyen nemű megmagyarázásra, a papírt nyomkodták az orrom alá, amit természetesen nem írtam alá.

 Azóta megküldték a csekket, amit megfellebbeztem, Szegeden is, és Kecskeméten is, melyre még nem kaptam választ. A 300.000,-ft-os elmaradást, telefonon zároltattam, míg a villanyóra mizéria tart, ennek ellenére, minden hónapban küldik a csekket, hogy fizessük be. (Az új órával, már 4. hónapja 13-15.000.-ft számlát fizetek.)

 Kérdezem én, milyen és mekkora kárt okoztam a Démásznak, hogy csak így vagdalóznak a milliókkal, hiszen ők tartoznak nekem a három éves túlfizetésemmel? Kb. itt tart a kálváriánk.”

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr562379590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perca 2010.10.18. 00:38:14

A szokásos bűnözői kör, szokásos embereinek, szokásos eljárása. Már nincs sok idő hátra, csak kitartás és ne törjön meg! Ez még semmi, ami eddig volt. Lesz még rendőrségi feljelentés is, bírósági eljárás, meg a többi. Lényeg, hogy ne hagyja magát! A maffia is pont ilyen módszerekkel szedi a védelmi pénzt.

elfelejtettem 2010.11.27. 02:55:15

A villanyórámat 1 éve cserélte le az eon. viszont azóta 20%-al többet mér. érdemes valamit lépnem, vagy úgyis csak a fogyasztó szívhatja meg ?!

villanyóra 2010.11.27. 23:59:45

@elfelejtettem: Tudomásom szerint 50%-ig a szolgáltató nem alkalmaz semmilyen retoziót, úgyhogy mindenképpen azt javasolnám, hogy jelentse be a szolgáltatónak (amennyiben biztos benne, hogy az óra a hibás). Idővel a korábbi számláit is korrigálnia kell a szolgáltatnak, és a különbözetet vissza fogja kapni. Amennyiben viszont nem az óra volt a hibás, a kiszállási díjat a fogyasztóra terhelik.

csőke 2011.01.20. 15:18:15

Loptad az áramot, tehát tolvaj vagy! Igazi baloldali politikus magatartás, amit volt időd megtanulni az elmúlt 8 év alatt. Lopni és letagadni mindent, mártírt csinálni magadból. Mindenki hibás, az Áramszolgáltató és a nevesített dolgozók. De TE nem nevesíted magad, mert ahhoz gerinc kell, ami Neked nincs!

villanyóra 2011.01.20. 19:28:35

@csőke: A blogon megírt történeteket nem én találtam ki, úgyhogy szerintem a következő kommentedben nyugodtan elnézést kérhetsz az ártatlanul megvádolt fogyasztóktól.

Sajnos, eddig akár névvel, akár név nélkül, nem kaptam értékelhető választ szolgáltatótól.

A gerinc feltételeiről még beszélgethetünk, ha szeretnél, de nem hiszem, hogy azért meg kell kötbérezni és fel kell jelenteni a fogyasztókat, mert rossz egy (vagy inkább több) villanyóra.

A Te neved csőke a személyes irataidban? ;)

Perca 2011.01.21. 03:07:39

@csőke: Kedves csőke már ne is haragudj, de Te egy igazi hülye vagy... :)))
Az ilyen hozzád hasonló "tapsoló majmok" miatt adták el a komcsik a magyar áramszolgáltatókat idegeneknek, ahol a hazai, komcsi mentalitású kiszolgálók segítenek ártatlan emberek kirablásában, a magukat szakértőnek tituláló komcsi haverok által. A valódi áramtolvajokat meg sem merik közelíteni, mert akkor rögtön megy a telefon az egykori komcsi hálózat irányából, hogy az illető tabu. Ezt a veszteséget kell behajtani vétleneken például. Tudod...oktondikám..?
Nem gyávaságból nem fedjük fel magunkat, hanem azért, mert egy jelenleg is ügyészségi nyomozás alatt álló, iparszerű bűncselekménysorozat áldozatainak nyújtunk segítséget.
Annak is eljön az ideje, hogy megtudd kik vagyunk. Nagyon pofára esnél különben...
Egyébként, hogy megnyugtassam a kis háborgó, butácska lelked, tudatom veled, hogy nem vagyunk sem tolvajok, sem pedig komcsik. Nagyon is a nemzeti oldalhoz tartozó, hazáját féltő emberekhez tartozunk. Nem vagyunk laikusok sem. Szakértők vagyunk és nemcsak papíron, meg a komcsi haverok közt és nem pártolunk, védünk áramtolvajokat. Kikérjük magunknak!!!
Azt tudom javasolni neked, hogy a későbbiekben történő esetleges mellécélzások elkerülése végett ne csak ebbe a blogbejegyzésbe tőkedj bele, hanem olvasgasd a többit is! Akkor esetleg valami fény is fog derengeni sötét kis elmédben.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.01.21. 09:44:42

@csőke: Érdemes volt a friss regisztrációdat ilyen első hozzászólással indítanod. Igazi magyar vagy! Vagy tolvajozol vagy tolvaj vagy, de a lényeg, hogy mindent a politikára tudsz terelni.

Te sem nevesíted magad, a te beceneved is megbújhat bárki, de nagy a gyanúm, hogy a blogbejegyzés egyik szereplője vagy... vagy ha nem, akkor valamelyik áramszolgáltató, trollképzőt is megjárt, rissen kinevezett kommunikációs szakembere. Az e.on-ra tippelnék, mert ott szeretnek mindenkit elsőre letolvajozni.

Mindenesetre a hozzászólásodhoz gratulálok, és tényleg ha nem vagy a felsoroltak egyike sem, akkor őszintén kívánom, hogy neked soha ne menjen tönkre a villanyórád!
süti beállítások módosítása