Ma kaptam egy újabb történetet, mely kisértetiesen hasonlít az eddigiekre. A kiemelt rész igencsak elgondolkodtató!!!
Most akkor fölmerül, hogy mit jelent az "igazságügyi szakértő" kidejezés? Szerintem ezekben az esetekben igazságügyi szakértő = terrorista!!! Egy terrorszervezet egy apró láncszeme.
Az én elképzelt világomban igazságügyi szakértő tényeket közöl, és nem teóriákat jegyzőkönyvez - szerintem. Szégyellje magát mindenki, aki magára ismer! (Már, ha van egyáltalán lelekiismerete - valószínűleg nincs. Van egy népszerű rajzfilmsorozat: Spongyabob. Abban planktonnak hívják ezeket a szennyeket -> alkotóelemük 99% gonoszságból áll!)
Azt meg hogy merik fölvállalni, hogy megrendelésre fölállítanak egy diagnózist, amivel emberek százait igyekszenek tönkre tenni?! De azért az ország "nagy vezetői" nyilván csodálkoznak, amikor mindenki menekül ebből a "remek" országból?!
Most pedig következzék a történet:
"2009 szeptemberében vásároltuk meg jelenlegi lakásunkat, az előző lakó által kompletten felújított állapotban, melybe szeptember 26-án költöztünk be. A költözési utáni kavarodásban és kislányunk novemberi születése miatt, nem tűnt fel, hogy az ELMŰ a rendszeres lejelentések ellenére hónapokig nem küldött számlát. A kezdeti hónapokban más szolgáltatótól sem érkezett számla, így ez akkor még normális átfutási időnek tűnt.
2010. január 5-én telefonon jeleztem az ELMŰ ügyfélszolgálatán a hiányosságot, el is ismerték, hogy az ő hibájukból történt a késedelem, illetve kiderült, hogy a fogyasztás értéke már
A következő egy hétben informálódtunk hasonló adottságú lakások tulajdonosainál és próbáltuk meghatározni, valós lehet-e ez a fogyasztás. /Szeptember 11-től január 4-ig 1541 kW./
Érdeklődtünk az előző tulajdonosnál ez ügyben, aki válaszában megjegyezte, hogy az utolsó fél évben ők is meglepően magas villanyszámlákat kaptak, illetőleg javasolta, hogy kezdeményezzük az óra kivizsgálását.
Egy héttel később személyesen kerestem fel az ELMŰ csepeli kirendeltségét, részben azért, mert még mindig nem érkezett meg az elmúlt hónapok számlája, részben pedig mert jelezni szerettem volna a mérőórával kapcsolatos kételyeinket.
Itt megtudtam, hogy átírási problémák miatt nem készült el a számla, mert a szintén a lakáshoz tartozó éjszakai mérőóra még mindig a kettővel korábbi tulajdonos nevén volt (ezt egyébként már a lakás előző tulajdonosa sem használta). Ígéretet kaptam a hiba elhárítására, mert ezt a problémát a helyszínen nem tudta megoldani az ügyintéző.
A mérőóra megbízhatóságával kapcsolatban arra kértek, ellenőriztessük előbb a lakás elektromos hálózatát, kapcsoljuk le a fő fogyasztókat, próbáljuk kideríteni, nincs-e kóboráram valahol, és mivel a héten nem volt műszakis kolléga, így állításuk szerint egyébként sem tudtak nekem segíteni, más ügyfélszolgálatra irányítottak, erre azonban kisgyermekünk ellátása miatt nem volt lehetőségem.
A következő hetekben figyeltük a villanyóra mozgását, férjem szabványos fogyasztásmérő készülékkel mérte az egyes készülékek fogyasztását, de nem találtunk magyarázatot az addigra már mások szerint is kiemelkedő fogyásra. Mivel minden spórolásunk ellenére csak január hónapban 408 kW-ot sikerült belepörgetnünk az órába, így február 5-én ismét felkerestem a csepeli ügyfélszolgálatot és kértem a mérőóra ellenőrzését.
Az ügyintéző hölgy kifejezetten udvariatlan hangnemben fogadta a kérésemet, mert szerinte ez a fogyás egyáltalán nem kiemelkedő és továbbra is a lakás műszaki átvizsgálását szorgalmazta volna. (Ugyanaz az ügyfélszolgálatos hölgy volt, aki a mérőóra átírását másfél óra alatt képtelen volt tisztességesen elvégezni, tehát konkrétan miatta nem kaptuk meg időben az ELMŰ számláit és nem derült fény már korábban a mérőóra hibájára.)
Műszakis kolléga ezen a héten sem volt, ennek ellenére kb. 2 órányi ügyintézés és többszöri lebeszélési kísérlet után eljutottam végre oda, hogy befizethettem a mérőóra ellenőrzésének díját.
2010. február 12-én megtörtént a villanyóra helyszíni ellenőrzése, amely +91,64%-os mérési eredményt állapított meg. A plomba ép volt, a mérő hitelesítése nem járt le. A mérőóra külső, nem zárható szekrényben a lépcsőházában található.
A szerelő tájékoztatott, hogy a leszerelt órát szakértői vizsgálatra tovább küldik. A jegyzőkönyvben szereplő „ez külső mágneses befolyásra utalhat” megjegyzésre rákérdezve azt a választ kaptam, hogy bizonyos hibahatár felett az ELMŰ kötelezi őket erre az állításra.
Az új mérőóra felszerelésétől fogyasztásunk teljesen átlagosnak mondható, a lakás műszaki felszereltségének és családi körülményeinknek megfelelő: február 12-től május 17-ig 704 kW áramot fogyasztottunk.
2010. április 14-én került sor az óra szakértői vizsgálatára az Elster Méréstechnikai Kft. péceli üzemében, ahol a vizsgálat megállapította, hogy az órán külsérelmi nyomok nem találhatók, belső szerkezeti eltérés nem tapasztalható, az óra sértetlen. A fék mágnes legyengülése viszont lemágnesezésre utal, mert természetes úton nem jöhet létre – a szakértő szóbeli állítása szerint ő más magyarázatot nem tud, de a jelenséget jelenleg is vizsgálják fizikai laborokban.
Május 14-én, pénteken kaptuk kézhez az ELMŰ Hálózati Kft. levelét, mely szerint várhatóan
A 7.8.2 pont a rendszerhasználó szerződésszegésére vonatkozik és több alpontot is tartalmaz, azonban a levél nem pontosított és nem fogalmazta meg konkrétan a követelés jogalapját.
Május 17-i telefonos megkeresésemre május 26-i időpontot kaptunk az egyeztető megbeszélés lebonyolítására.
Az ELMŰ Hálózati Kft. kötbér követelését alaptalannak tartjuk és nem kívánjuk megtéríteni, mivel:
- az óra bizonyíthatóan rosszul mért már a nevünkre kerülésének időpontjában, de
mivel az ELMŰ elmulasztotta számlázási kötelezettségét, így a hibára csak hónapokkal később derült fény,
- átíráskor semmiféle ellenőrzés nem történt, holott az ELMŰ felelőssége a mérőóra karbantartása, hitelesítése,
- a hibás mérőóra a társasház folyosóján, a szomszéd lakás mérőórájával együtt egy zárhatatlan szekrényben található,
- az ELMŰ-nek hátránya nem származott a túlszámlázásból és az abból eredő túlfizetésből, sőt, jogtalan előnye származott belőle.