HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

A TV2 se vette a fáradságot...

2010.12.04. 00:01 villanyóra

 ...arra, hogy egy kicsit legalább utánanézzen a témának. Vagy miért nem sikerült komolyan venni azt a sajnálatos tényt, hogy a szolgáltatóknak majdhogynem teljhatalma van a fogyasztók felett? Miért tehetnek tönkre emberéleteket? Sajnálatos a leadott riport színvonala. Azt hiszem, hogy sokak nevében kijelenthetem, hogy ennyire semmitmondó riportot már rég láttunk, hallottunk a villanyóra mágnesezés kapcsán. Aki úgy érzi, hogy szán erre a riportra két percet a drága idejéből, itt tekintheti meg: http://tv2.hu/tenyek/video/hatalmas-villanyszamla-tenyek-riport.

 De nézzük először a megszólaltatott panaszost. Másfél milliós számlát próbál rajta az áramszolgáltató behajtani? Ezt komolyan gondolja? Úgy, hogy előtte havi 20 ezer forintokat fizetett az illető? Ha ezzel számolom az éves fogyasztást, akkor az kb. 240 ezer Ft évente. A másfél millió pedig ennek több,mint a hatszorosa, ha hozzávesszük, hogy a fogyasztó havonta rendesen fizette a feltehetően átalányt, akkor az óra több,mint hétszeresét mérte a valós fogyasztásnak! A szolgáltató pedig kiküldte a számlát a fogyasztónak, hátha befizeti? Kezd viccszámba menni, amit az áramszolgáltatók megengednek maguknak még mindig. De a szolgáltató szerint feltehetően ők minden tekintetben helyesen jártak el.

 Nem tudom, hogy hogy juthattak el az ügyben szereplők az áram kikapcsolásáig, mert törvényileg lett volna lehetőség számlareklamációra, de úgy tűnik, hogy a szolgáltatónak nem állt módjában felülvizsgálni a számlát, a helyzetet. Azt se tudom, hogy a szolgáltatót miért nem tudta a csatorna a konkrét ügy kapcsán megkeresni, vagy megtalálni, de mindenesetre megszólaltatni. A fogyasztó nem említette a mágnesezést, mégis arról szól a riport második része. De, ha valóban mágnesezési ügyről van szó, akkor miért követeli még mindig a szolgáltató a másfél milliót, sőt lassan a két és fél milliót? Ha az óra valóban rossz volt, akkor helyesbítenie kellene a számlát.

 Nekem ez a történet egyáltalán nem kerek. Persze, arra teljesen alkalmas, hogy a Tényekben kitöltsön a semmivel néhány percet, a szolgáltató pedig felszínen lebegtesse a mágnesezési témát, pedig lehet, hogy ezzel az üggyel csak valami mást szeretnének elfedni. Például azt próbálják elkendőzni, hogy az órák már eredetileg is úgy vannak beállítva, hogy a valós fogyasztásnál csak pár százalékkal többet mérjenek? Ezt a fogyasztó nem veszi észre, így gyakorlatilag az óra leszereléséig extra bevételre tehetnek szert mindenféle energia befektetése nélkül. A csatorna pedig biztosan nem tudta hasznos dologgal kitölteni az időt, ezért bedobták a témát, amivel már lassan csak ők nem foglalkoztak. Bár, most se tették volna.

 Balogh Dezső megszólalásából kiderül - ami már eddig is nyílt titok volt -, hogy évente több ezer óra elromlik, de ezt a szolgáltatók nem ismerik el. Illetve újabb felvetés merült fel a riportban: a szolgáltató tulajdonképpen a saját rendszerén keresztül óráit saját maga rontja el? Az én "olvasatomban" legalábbis azt jelenti, hogy a generátortól a fogyasztóig a több feszültséglépcső figyelembe vételével is egyetlen rendszernek tekinthető, és "ezen mindig generálódhat olyan jel, amelyik például egy ilyen órát el tud rontani." 

 Härtlein Károly is újra megjelent a színen. Újra előadta bűvésztrükkjeit a mágnessel, csavarhúzóval. Még mindig köti az ebet a karóhoz, hogy az óra csak úgy, önmagától nem romolhat el. "Egy mágnes nem romolhat el." Nem tudom,hogy ő még nem olvasott a mágnesekkel kapcsolatban könyvet, tanulmányt, stb.? Illene a témát tanulmányozni, mielőtt hülyeségeket nyilatkozik az ember. Nem is magától romlik el az óra, hanem attól, hogy vacak konstrukció és/vagy kivitel. Azonban még mindig a fogyasztó húzza a rövidebbet, mivel elég nehéz az ártatlanságát bebizonyítania, pláne a hozzá nem értő, fogyasztó ellenes, de legalábbis annak tűnő igazságügyi szakértőkkel szemben. Meg az sem elhanyagolható persze, hogy még mindig egyszerűbb a fogyasztót letolvajozni, és a szolgáltatók szentségét hirdetni. 

 Azt nem tudom, hogy mi volt az érdeke a TV2-nek egy szolgáltatót pártoló riport bevágásában, de nyilván ezt nem is nekem kell tudnom. Azt viszont tudom, hogy egyszer el kell, hogy jöjjön az igazság pillanata. Akkor majd nem lennék a szolgáltatók helyében.

4 komment

Címkék: média vélemény élet kérdés gondolatébresztő mágnes eon villanyszámla elmű áramszolgáltató émász villanyóra démász igazságügyi szakértő mágnesezés

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr672491956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibolya2 2011.04.05. 07:30:31

Én a saját esetem szeretném megosztani,ami még folyamatban lévő ügy,de az a megalázás amit idáig átéltem az nem semmi!"Majd ha az igazság asztalánál mindenki egyforma joggal ülhet"hát ma ez nem igy van! 2007 év végén volt a villanyóra olvasó akivel együtt olvastuk le az órát és stimmeltünk sőt túl fizetésem is volt,igy 2008-ban egy pár csekket úgy kaptam hogy érvénytelen! sajnos a húgom kislánya 2006-óta haldoklott,igy én húgomhoz mentem főként azért mert 2007-ben kaptam egy infarktust,rögtön szívműtét,és szegény húgom nem tudta mikor hová szaladjon,mikor jobban lettem persze továbbra is a húgom mellett maradtam nagy szüksége volt rám a keresztlányom egyre rosszabb állapotban volt,már majd minden éjszakánk és napalunk az ő halálos ágyánál volt! majd 2008-ban az elmű emberei megjelentek a lakásomnál ahol a fiam éppen kinnt volt a lakást ellenörizni,de közben sietett mert Bkv-é dolgozó akárcsak jó magam,felhívott beszéltem az elmű szerelőivel akiknek ki lett nyitva az óradoboz hogy lássák nincs mit rejtegetnünk,de én is telefonon keresztül és a fiam is felszólitotta őket nyomatékosan hogy hagyják el a saját tulajdonunkat,ők nem mentek a fiam ment,majd sajnos keresztlányom 2008.08.13-án elhunyt az én igatlanomba tértünk haza megtörten fáradtan hiszen 3-évnyi nagy szenvedést néztünk tehetetlenül végig a keresztlányom 22-évet élt elötte temetük az öcsénket aki 25-évet élt,nem hazudok ha azt mondom hogy a húgommal tehetlenül csak néztük egymást,majd másnap reggel az udvaron összegyürt olvashatatlan az elmű által otthagyott ténymegállaoító jegyzőkönyvet találtunk,nagyon nem tetszett a dolog de a temetést kellett inténi majd jött egy csekk melyszerint én fizessek be 491ezer forint villanyszámlát!És innen a poklok pokla megaláztatás,ugy a Visegrádi úton ahogy beszéltek velem,majd a bíróságon a mélyen tisztelt Bíró Úr,aki az igazságra és a pártatlanságra esküdött fel,olyan mértékben megalázott emberi mivoltomban hogy mindenesetben sírva jöttem ki bíróságról,Első pillanattól kezdve az óra fontos szerepet játszott az órát persze megsemisitették,helyette mutattak fényképeket,amelyen akár az én akár másnak az órája illetve óraállása lehetett,nem foglalkoztak vele,az elmű szerelője a per során elszólta magát hogy mivel csak ketten voltak így találtak valakit akinek volt személyi igazolványa biankósan aláíratatták vele a ténymegállapító jegyzőkönyvet mint a rokonommal,a bíróság elvetette sőt én sértegettem a bíróságot hogy azt mondtam hogy ez okírat hamísítás és azzal való visszaélés!!És még számos ilyen törvénybe ütköző dolgot csinált nálam a két kitünő munkás,majd behívatták az Elmű független szakértőjét aki átolvasta az íratokat és a bíroságon közölte hogy nem talált semmit az órámon hogy ahhoz bárki hozzányúlt volna ezért ő nem tud mit mondani!Igy a T!Bíró Úr az elmű javára döntött,én betegen reményt vesztve megalázva hallgattam végig az ítéletett,majd lekapcsolta a magnót amit a per során is többször megtett,és mondta hogy egy kis indokolni valója van az üggyel kapcsolatban,arra gondol hogy rendben én nem tartozkodtam otthon (egyébként is egyedűl élek)de lehet hogy a fiam villanykandalóban rezet égetett,avagy talán olajradiátorral fűtőttem! Most nem tudom hová kihez lehet fordulni hol keressem az igazamat,hamár ma Magyarországon a Bíróság sem pártatlan!!!Igaz fellebezek de vajon ott mi vár rám?-már előre félek a megalázásoktól az újabb kudarctól,és az ebből adódó újabb kórházaktól mert mostmár az idegesség egyre jobban ütközik ki rajtam! Köszönöm a Bíró Úr figyelmességét!

villanyóra 2011.04.05. 07:56:29

@Ibolya2: Elolvastam a történetedet, ami nagyon szomorú. Azonban szükségem lenne sok-sok tényadatra ahhoz, hogy segíteni tudjak. Ne add fel, mert nem olyan egyszerű a történet, ahogy azt a bíró állítja. Kérlek, keress meg a villanyora.magnes@gmail.com-on minél hamarabb. Első fokon vesztettél pert?

Ibolya2 2011.04.07. 22:15:49

@villanyóra: Köszönöm előre is a segítséget,de hiába ütöm be az e-mail címet nekem sok mindent kidob a gép! igen elsőfokon vesztettem a pert,most nem váltottam ki a xívgyógyszereimet hogy tudjak fogadni ügyvédet,de öszinte leszek,félek mert még a Visegrádi utcában azzal fenyegettek,hogy fordulhatok én az atya ÚR ISTENHEZ még nem igazán vesztettek pert(((( A Gödöllői Városi Bíroságon a bíró úr amiket meg nekem mondott hát az nagyon szégyenteljes és megalázó volt,magamat védtem,és ha felakartam rakni kérdést az elmű szerelőinek hiszen csak ők tudják mitörtént akkor én vagy megsértettem a bíróságot avagy a válasz a tanú nem köteles válaszolni,úgyan akkor az elmű ügyvédnőjének meg hát az a negédes hang szinte bántotta az embert,hiába voltak a tanuk,hiába a szerelők törvénytelensége az üzletszerű szabályzat megsértése részükről ők voltak a tökéletes szerelők akik ennyi évre visszamenőleg is milyen szépen visszaemlékeztek a történtekre hiába védekeztem hogy persze hogy emlékeztek hiszen panaszlevelet írtam amiben mindent leírtam hogy hol vagyok éppen ,hogy mit hogyan találtunk,amit a bíró úr kedves elvetett,pedig a szerelők elmondták hogy amikor panasszal élnek ők mindent megkapnak,elolvashatják hogy a perre feltudjanak készülni,hát ennyi a nagy emlékező tehetségről,amit visszont nem írtam meg és rákérdeztem hogy kinek adták át a ténymegállapító jegyzőkönyvet arra a következőt tudták mondani"sajnos az egyik nem volt már ott mikor a kollégája átadta valakinek az én adataimmal a jegyzőkönyvet,a kolléga meg sajna a nagy visszaemlékezésben nem emlékezett hogy nőnek avagy férfinak adták oda,pedig a házamat tökéletesen leírták hogy hogyan jövünk be a kapun,hol jövünk fel a bejárati ajtóhoz,hol található a villanyóra s.t.b!Ja persze az igazsághoz tartozik hogy tavaly szeptemberben kezdödött a per és augusztus végén a barátnömnek nyitva hagytam a kaput hogy várjon meg aki mikor odaért a kapumhoz számára két teljesen ismeretlen ember jött ki épp a kapumon hozzáteszem civilben,és nem elmű kocsival visszont a barátnőm rá kérdezett hogy kik ők azt mondták csak az elműtől vannak,a barátnőm kérte hogy adjanak neki erről papírt,de a válasz nemleges volt,hogy ez nem olyan vizsgálat volt(kérdem én milyen vizsgálat volt lakás felmérés?)és igy a bíróságon a két szerelő simán a tavalyi állapotott mondták el pedig 2008-ban még nem igy nézett ki a lakás lett csinálva kisebb nagyobb felújitás,a barátnőmet nem hívták be! Engem teljesen átvizsgált a t bíró úr ha itthon voltam akkor miért?-ha nem akkor miért nem?-lemérte a távolságot Pécel ahol én élek és Jánoskórház között,illetve ahol a húgom él és a Jánoskórház közt,nem akarta megérteni hogy a húgomnak még van egy kisfia aki alsótagozatos iskolás és ezért vagyunk az ő házában,illetve nekem volt kocsim és ha jött a telefon és indultunk akár éjjel akár nappal az könnyebb volt hogy egyházban tartozkodjunk nem pedig hogy én Pécelről induljak elöbb a húgomért Jászfényszarúra majd onnét vissza a Jánoskórházba vagy volt hogy a Korányikórházba!Mivel mint írtam én ezeket tanukkal tudtam bízonyitani,illetve ügye sajnos Halottianyakönyvi kivonattal,illetve az én sok kórházi benntlétemet zárókkal,ezért közölte hogy ez nem más mint egy egyszerűsített számlatartozás! De könyörgöm hogy lehet? a számlatartozásnál 1xerűen kikötik az áramot,jogom van az elműnál befizetni a tartozást,illetve a szerelöknek akik a munkalapot kapják bemutathatom a csekket hogy időközben rendeztem a tartozást illetve a szerelőknél még kifizethetem! Hát nem tudom hogy a bíró úr ezt tudja-e talán illenék tudnia hamár úgy nézz ki hogy Isten után Magyarországon Ő az első ember mert vajon őt kivonja felelőségre hogy én ebbe belebetegedtem? nem tudom mindent amire ugy kiváncsi lettél volna megírtam e?-de csak ide tudtam írni mert mindent kidobott nekem a gép csak azt nem amit én szerettem volna! Az e.mail címem:fegyvernekiibolya@hotmail.com Köszönöm előre is ha bármiben tudsz segíteni!Üdv:Ibolya2

Ibolya2 2011.04.07. 22:16:32

@villanyóra: Köszönöm előre is a segítséget,de hiába ütöm be az e-mail címet nekem sok mindent kidob a gép! igen elsőfokon vesztettem a pert,most nem váltottam ki a xívgyógyszereimet hogy tudjak fogadni ügyvédet,de öszinte leszek,félek mert még a Visegrádi utcában azzal fenyegettek,hogy fordulhatok én az atya ÚR ISTENHEZ még nem igazán vesztettek pert(((( A Gödöllői Városi Bíroságon a bíró úr amiket meg nekem mondott hát az nagyon szégyenteljes és megalázó volt,magamat védtem,és ha felakartam rakni kérdést az elmű szerelőinek hiszen csak ők tudják mitörtént akkor én vagy megsértettem a bíróságot avagy a válasz a tanú nem köteles válaszolni,úgyan akkor az elmű ügyvédnőjének meg hát az a negédes hang szinte bántotta az embert,hiába voltak a tanuk,hiába a szerelők törvénytelensége az üzletszerű szabályzat megsértése részükről ők voltak a tökéletes szerelők akik ennyi évre visszamenőleg is milyen szépen visszaemlékeztek a történtekre hiába védekeztem hogy persze hogy emlékeztek hiszen panaszlevelet írtam amiben mindent leírtam hogy hol vagyok éppen ,hogy mit hogyan találtunk,amit a bíró úr kedves elvetett,pedig a szerelők elmondták hogy amikor panasszal élnek ők mindent megkapnak,elolvashatják hogy a perre feltudjanak készülni,hát ennyi a nagy emlékező tehetségről,amit visszont nem írtam meg és rákérdeztem hogy kinek adták át a ténymegállapító jegyzőkönyvet arra a következőt tudták mondani"sajnos az egyik nem volt már ott mikor a kollégája átadta valakinek az én adataimmal a jegyzőkönyvet,a kolléga meg sajna a nagy visszaemlékezésben nem emlékezett hogy nőnek avagy férfinak adták oda,pedig a házamat tökéletesen leírták hogy hogyan jövünk be a kapun,hol jövünk fel a bejárati ajtóhoz,hol található a villanyóra s.t.b!Ja persze az igazsághoz tartozik hogy tavaly szeptemberben kezdödött a per és augusztus végén a barátnömnek nyitva hagytam a kaput hogy várjon meg aki mikor odaért a kapumhoz számára két teljesen ismeretlen ember jött ki épp a kapumon hozzáteszem civilben,és nem elmű kocsival visszont a barátnőm rá kérdezett hogy kik ők azt mondták csak az elműtől vannak,a barátnőm kérte hogy adjanak neki erről papírt,de a válasz nemleges volt,hogy ez nem olyan vizsgálat volt(kérdem én milyen vizsgálat volt lakás felmérés?)és igy a bíróságon a két szerelő simán a tavalyi állapotott mondták el pedig 2008-ban még nem igy nézett ki a lakás lett csinálva kisebb nagyobb felújitás,a barátnőmet nem hívták be! Engem teljesen átvizsgált a t bíró úr ha itthon voltam akkor miért?-ha nem akkor miért nem?-lemérte a távolságot Pécel ahol én élek és Jánoskórház között,illetve ahol a húgom él és a Jánoskórház közt,nem akarta megérteni hogy a húgomnak még van egy kisfia aki alsótagozatos iskolás és ezért vagyunk az ő házában,illetve nekem volt kocsim és ha jött a telefon és indultunk akár éjjel akár nappal az könnyebb volt hogy egyházban tartozkodjunk nem pedig hogy én Pécelről induljak elöbb a húgomért Jászfényszarúra majd onnét vissza a Jánoskórházba vagy volt hogy a Korányikórházba!Mivel mint írtam én ezeket tanukkal tudtam bízonyitani,illetve ügye sajnos Halottianyakönyvi kivonattal,illetve az én sok kórházi benntlétemet zárókkal,ezért közölte hogy ez nem más mint egy egyszerűsített számlatartozás! De könyörgöm hogy lehet? a számlatartozásnál 1xerűen kikötik az áramot,jogom van az elműnál befizetni a tartozást,illetve a szerelöknek akik a munkalapot kapják bemutathatom a csekket hogy időközben rendeztem a tartozást illetve a szerelőknél még kifizethetem! Hát nem tudom hogy a bíró úr ezt tudja-e talán illenék tudnia hamár úgy nézz ki hogy Isten után Magyarországon Ő az első ember mert vajon őt kivonja felelőségre hogy én ebbe belebetegedtem? nem tudom mindent amire ugy kiváncsi lettél volna megírtam e?-de csak ide tudtam írni mert mindent kidobott nekem a gép csak azt nem amit én szerettem volna! Az e.mail címem:fegyvernekiibolya@hotmail.com Köszönöm előre is ha bármiben tudsz segíteni!Üdv:Ibolya2
süti beállítások módosítása