Újabb megkeresésem, a chromygy becenevű olvasónktól érkezett történet, nem mágnesezési ügy, de egyértelműen kiviláglik belőle, hogy az áramszolgáltatóra nem vonatkoznak a saját belső szabályzatai, csak a fogyasztóra!
"2008 őszén tapasztaltam, hogy indokolatlanul (nem változtak a szokásaink és nem lettünk többen) megnőtt az elektromos fogyasztás. Átvizsgáltattam a hálózatunkat, majd vásároltam egy fogyasztásmérőt, majd lemértem vele a készülékeinket is. Miután hibát csak annyit találtam, hogy a feszültség az előírtnál jóval alacsonyabb, átlag 195 volt. Az utcában még néhány házban kérésemre a készülékkel a szomszédok is figyelték a feszültséget. A mérés eredménye ugyanaz volt. 2008.10.27-én bejelentettem az ELMŰ-nek, hogy alacsony a feszültség és indokolatlanul magas a fogyasztás. Majd ezt a bejelentést többször megismételtem.Mivel semmi nem történt, jogi tanácsot kértem, mely alapján a hibát 2009.03.18-án ismét bejelentettem. 03.20-án kijöttek, nem mértek, be sem jöttek, elmondásom alapján kiállítottak egy munkalapot, melynek megjegyzés rovatában leírták, hogy a hiba nem egyedi, kivizsgálásra továbbítják a problémát. Ettől az időponttól kezdve a tanácsadás szerint a nálam tartózkodóktól kértem nyilatkozatot arra, hogy az általam megvásárolt mérőkészüléken milyen feszültség látható. /Tehát 5 hónapon keresztül még a hibabejelentésre sem reagáltak. Ez a GARANTÁLT SZOLGÁLTATÁS megszegése./
Két hónapig ismét nem történt semmi, ekkor szintén a tanácsadás alapján elküldtem egy levelet az Energiahivatalhoz és a NFH-hoz, 05.17-én. Időközben a hálózat terhelésének függvényében a feszültség emelkedett (télen sokan fűtésre is használják), de a nyári időszakban sem érte el átlagban a 220 voltot.
2009.05.30-án a NFH-tól kaptunk választ, hogy az ügyben nem jogosultak eljárni.
2009.06.16-án az Elmü szakemberei a becsatlakozási helyre felszereltek egy műszert, ami állításuk szerint rögzíti a technikai paramétereket. Ekkor az óránál is szerettek volna mérni, de kiderült, hogy ott nem lehet mérni. Kérésemre bejöttek és a fogyasztásmérő készülékem mellett mértek, a mérés teljesen megegyező volt a saját fogyasztásmérő készülékemmel. A szerelő elmondta, hogy 06.18-án megemelik a trafó teljesítményét, mert
gyenge. Többször kint voltak, a beszélgetésekből kiderült, hogy a trafó és a hálózat öreg, túlterhelt és rossz, valószínűleg csak komolyabb átalakítások után lesz jó. Kérésemet, hogy én is kaphassak írásban tájékoztatást elutasították. /a GARANTÁLT SZOLGÁLTATÁS megszegése!/
2009.07.07-én érkezett levél a Energiahivataltól, melyből kiderült, hogy "a mérések eredménye szerintük megfelelő". Erre 07.27-én válaszoltam, kifogásoltam benne, hogy a tájékoztatás alapját képező mérés nem történt meg, sem az oszlopon, sem a lakásban ez a nálunk lévő jegyzőkönyvből is kiderül. Erre már a mai napig nem kaptam választ. Tehát a felügyeleti szervről ennyit.
2009.07.03-án megérkezett az éves elszámoló számla, amely 165.118 Ft-ról szólt. Ebben a fogyasztási évben ennyivel fogyasztottam többet, számomra indokolatlanul. A hibaelhárítására tett bejelentéseim többnyire eredménytelenek voltak, nem láttam más módot a vizsgálat elindítására, mint a számlát megkifogásolással fizetési határidőn belül 07.07.én visszaküldeni. erre választ a mai napig nem kaptam, csak a fizetési
felszólításokat.
Mivel féltem a kikapcsolástól, email-t küldtem a Fogyasztóvédelmi Ombodsmanhoz. Erre 07.17-én kedvező válasz érkezett abból a szempontból, hogy biztosítanak arról, hogy a vitás ügy lezártáig nem kapcsolhatják ki az áramot, de meglepetéssel tapasztaltam, hogy a 165.118 Ft helyett itt már tartozásként 179.488 Ft szerepel. Erre email-ben rákérdeztem, választ nem kaptam.
2009.08.11-én emailt kaptam az Elmü-Émász Nyrt. Panaszkezelési osztálytól, hogy náluk minden rendben, a hiba nálam van, a 179.488 Ft tartozást 12 havi részletben kifizethetem, ha kérem.
Ekkor fordultunk DAS-hoz, mint jogi képviselethez.
Időközben megérkezett az Áramkommandó és 2009.08.15-én Mérőhely ellenőrzés történt, mindent rendben találtak, jegyzőkönyv van róla ez még később fontos lesz.
Közben teljesen átalakítottuk a fogyasztási szokásainkat, hiszen ennyit én nem tudok fizetni, amikor lecsökkent a feszültség lehetőség szerint nem használtam a berendezéseket. (tehát éjszaka mosok és mosogatok, főzésnél is a feszültséget veszem alapul nem a saját igényeimet és lehetőségeimet, bár ez felháborít, hiszen teljes szolgáltatásért fizetek).
2009.09.01-én ismét bejelentést tettem a csökkent feszültség miatt 200 körüli volt több órán keresztül, mérés történt, mérési eredmény a jegyzőkönyben, ekkor a mérőhelyen külsérelmi nyomokat még nem jegyeztek.
A feszültség terhelt időszakban folyamatosan csökkent 190-200 volt körüli értékek jelentkeztek, 11.17-én ismét bejelentettem, kértem a regiszter felszerelését.
Tájékoztatást nem kaptam, időpont egyeztetés továbbra sem történt ez ismét/a GARANTÁLT SZOLGÁLTATÁS megszegése!/
2009.12.10-én időpont egyeztetés nélkül ELMÜ szerelők érkeztek, a mérőhelyhez mentek, majd megállapították, hogy a kismegszakítókon külső behatás nyoma látható, jegyzőkönyvet vettek fel. A kedves szakember szóban elmondta, hogy valóban rosszak a mérési eredmények, és mivel ez a fogyasztók hibája valószínűleg lopják az áramot, nálunk kezdték a vizsgálatot, bár tudomásom szerint itt be is fejezték, máshol nem vizsgálódtak. Tehát innentől kezdve én vagyok a szerződésszegő ÁRAMLOPÓ, bár az óránk olyan, hogy semmit nem lehet vele csinálni (falba beépített, műanyag, duplabiztonságú szekrény).
2009.12.14-én Hálózatszerelés miatt egész napos áramszünet volt. Valamit már javítgattak, de csak javítgattak.
2009.12.18-án megérkezett a Fizetési felszólítás és kikapcsolási értesítő. Bár a havi résszámlákat folyamatosan fizettem, az eredetileg vitatott összeget kénytelen voltam befizetni, tekintettel a -20 C fokra és az ünnepek közelségére. A benyújtott kifogásokra és a jogi képviselőnk felszólításaira nem reagáltak.
2010.01.15-én telefonon felhívott egy szerelő, ha lehetséges kb. 30 percen belül kijönne a mérőhelyet megnézni. A gyermekem otthon tartózkodott, így a mérőhelyet a szerelő ellenőrizte. A jegyzőkönyvön a mérőhely állapota jó megjelölés szerepel. Valamilyen kötést kellett meg csinálnia, majd a szekrényt leplombálta, mindent rendben talált. Gyermekem érdeklődésére, hogy a folyamatban lévő vizsgálattal kapcsolatban mi a helyzet, elkérte az előző mérési jegyzőkönyvet, majd telefonált, ezek után a megjegyzés rovatba bemásolta az előző jegyzőkönyv hibára vonatkozó szövegét. Hazaérkezésemkor megnéztem a kiállított dokumentumot, megállapítottam, hogy ez egy ismételt ellenőrzés, a szerelő azonosítója rovatban 2 azonosító szerepel, holott egyedül volt. /Tanulság: senkit semmilyen indokkal nem szabad az órához engedni tanuk fénykép és videó készítés nélkül!!!/
Az eddig leírtakat a benyújtott keresetből ollóztam össze, jegyzőkönyvek stb, dokumentelva, de még nincs vége.
Mivel már én vagyok vádolva, ebben a témában is adatgyűjtés folyt (dobozolás előírásai, kötelező eljárások stb. ), hiszen tudtam, ha elviszik a kismegszakítókat, én soha nem tudom bebizonyítani, hogy nem tettem semmit. Beszéltem igazságügyi szakértővel, még a helyi rendőrséggel is, hogy az én bizonyításom hiteles lehessen még itt háznál. Hiszen az előzményekből szerintem egyértelmű, hogy ez BOSZORKÁNYÜLDÖZÉS, és az előírásokat csak nekünk kell betartani. Persze a rendőr nem tudott segíteni, bár kérdésemre, ha az ELMŰ hívja ki Öket, mert nem engedem be, akkor ki kell jönniük, szokásos kéztárogatás volt a válasz.
2010. január végén a dobozolásra érkező szakembereket már felkészülten vártuk. Tanuk, jó minőségű fényképezőgép, videokamera. A tisztelt szakemberek figyelmét felhívtam, hogy videofelvétel készül és fényképeket is készítenénk a burkolat lebontása után, hogy jól látható legyen minden ami ott látható. Ekkor bár szemmel látható volt, hogy jegyzőkönyvvel érkeztek és leszerelésre készültek, már váltottak, hogy csak ellenőrzik a bejelentést, és nincs is szükség a felvételre és fényképezésre. Természetesen nem hagytuk el ezeket. Innentől a "vizsgálatról" dokumentálás készült. Nagyvonalakban: telefon a központba, (ennek minden szava a felvételen) semmiféle nyoma nincs annak amivel vádolnak " ez nem védhető", stb., közölte velünk, hogy ez a téma itt lezárul, véleményét jegyzőkönyvben rögzíti. A kismegszakítókat kicserélte, mert már régen le kellett volna cserélniük az elavultsága miatt. Ezeket ki akarták dobni, mi természetesen tanuk előtt lezártuk és mai napig megvannak a videofelvétel és a fényképezőgép kártyájával együtt. Azt hiszem ebből is látszik, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva. Azóta ismét tettem hibabejelentést, erre válasz nincs, de a múlt héten ismét szereltek, és a feszültség rendeződött. Legalább ezt azért már elértük. Ennek ellenére már nem akarjuk feladni, és mindenképpen tovább akarjuk vinni az ügyet.
Jelenleg annyi történt még, hogy az ügyvéd tájékoztatott, hogy a keresetet elutasították avval, hogy túl alacsony az összeg, de erről most még többet nem tudok. Most fizetési meghagyást nyújtunk be, majd az ELMÜ tereli bírósági útra.
/Itt a feszültség csökkenés és az evvel a témával kapcsolatos hibabejelentés kezelé,s amivel mi megtámadtuk az ELMÜ-t, a boszorkányüldözés már csak egy kis ráadás, de valószínűleg itt van átfedés, hiszen a hivatalos eljárások rendjét itt is folyamatosan
megszegték./
Telefonbeszélgetésekben a MEH-nél is és az ELMÜ szerelőknél is kiderült, hogy az óra mérését befolyásolja a feszültség, bár hivatalosan tagadják, de ha szabványon kívül van a feszültség az óra sem jól mér.
Bocsánat, hogy ilyen hosszú, de nem tudom rövidebben, az is lehet, hogy zavaros, mert az alapot már a sok anyagból szedtem össze, mert a hideg kiráz, ha le kell írnom."
Hát, ennyit a garantált szolgáltatásról, felügyeleti szervekről, fogyasztó kiszolgáltatottságáról. Szerintem igen tanulságos a történet.