HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Újra mágnes, de most ÉMÁSZ

2010.05.26. 21:29 villanyóra

Már májusban olvasható volt a történet a Zugügyvéden, de engem is megkeresett steve0915 a történetével.

"Az én történetem 2008 márciusában kezdődött, amikor is felhívtam az ÉMÁSZ területileg illetékes ügyfélszolgálatát, hogy van-e rá lehetőség, hogy megnézzék a villanyórámat (típus: E72F-02,  hitelesítési és gyártási év: 2006), mivel szerintem lehet, hogy többet mér. Igazából nem voltam teljesen biztos benne, de úgy gondoltam, hogy annyit megér.
Telefonon értesítettek, hogy mikor jönnek. Én 60 km-re dolgoztam, nem tudtam otthon maradni, ezért megkértem édesapámat, hogy engedje be a szerelőket nyugodtan, hogy megnézhessék a villanyórát.
Bemérték a villanyórámat, ami kb. 30%-kal többet mért. Lecserélték az órámat, majd a rosszat elvitték. Kataboxot raktak az órámra egyből, amikor kijöttek a hívásomra, akkor még nem tudtam miért...
Kaptam egy levelet, hogy Pécelen szakértő fogja bevizsgálni az órámat, ha akarok jelen lehetek. Mivel eddig teljesen jóhiszemű voltam, nem mentem el, nem tartottam fontosnak, mivel úgy gondoltam, hogy ez már az ő dolguk, hogy mitől mért többet az óra. Akkor döbbentem meg, amikor elküldték nekem a szakértői vizsgálatot, hogy az óra teljesen sérülés mentes volt, semmilyen idegen kezűségre utaló nyom nem volt rajta (amit már a helyszínen is megállapítottak), de erős mágneses hatás érte, ezért megbüntetnek 240.000.- forintra.
Nagyon megijedtem, majd azonnal felhívtam a megadott telefon számot ahol kérdőre vontam őket, hogy ez most mi? Miért engem büntetnek azért, hogy többet mér az óra? Megkértek, hogy menjek be Egerbe személyes egyeztetésre.
Fogtam magam és bementem a megadott időpontban. Ott is kérdőre vontam őket, hogy ezért miért engem büntetnek. Az ott jelen lévő fiatal ember elmondta, hogy ők már láttak ilyet, biztos én mágneseztem be az órát, ezért fizessem ki a büntetést. Teljesen kikeltem magamból, hogy ezt, hogy képzelik, hogy meggyanúsítanak, és azt sem tudtam, hogy miről beszél. Még tett egy utolsó próbálkozást, hogy elengednek a büntetésből 20%-ot...
Megmondtam nekik, hogy én semmit nem csináltam az órával, és a havi 8000.- forintos számlámból egyébként is mit tudnék ellopni. Felálltam és ott hagytam őket.
Tehetetlen dühöt éreztem.
Kb. 1 év múlva jött egy levél egy behajtó cégtől, hogy megbízta őket az ÉMÁSZ minden fajta egyezkedésre a kirótt kötbérrel kapcsolatban. Válaszként elküldtem nekik a szakértői vizsgálat másolatát, külön kiemelve azt, hogy az óra teljesen sértetlen volt, és hogy semmilyen egyezkedésbe nem megyek bele, mivel jogtalannak tartom a büntetést.
Idén áprilisban megkaptam a bíróságtól a levelet, hogy be kell mennem tárgyalásra, mivel az ÉMÁSZ bíróságra adta az ügyet.
Akkor vettem észre, hogy a záró matrica sorszáma az én jegyzőkönyvemen nem szerepel(amivel a szállító dobozt zárták le), csak az ÉMÁSZ jegyzőkönyvén matrica formájában...
Mivel ügyvédre nem volt pénzem, ezért kértem segítséget a zugügyvédtől, ahol nagyon sokan láttak el jó tanáccsal, amit utólag is köszönök!
Május 18-án elmentem a bíróságra, ahol csak ketten jelentünk meg a bírónővel... Elmondtam neki a tényeket, nagyon rendes volt, látta rajtam, hogy még soha nem voltam bíróságon.
Elolvasta az ÉMÁSZ által beküldött "bizonyítékokat", ami abból állt, hogy a szerződésből kiragadtak egy mondatot, hogy bármilyen módon befolyásolom az órát, én vagyok érte a felelős.
A bírónő átnézte a jegyzőkönyvet, majd azt mondta, hogy nem igazán érti az ÉMÁSZ álláspontját, de nem is ért a szakmai részhez, ezért felkínálja a lehetőséget az áramszolgáltatónak, hogy igazságügyi szakértővel vizsgáltassa meg az órát, hogy mitől lehet a többlet fogyasztás, és mikortól áll fent ez az állapot.
Én ennek elsőre megörültem, de a zugügyvéden amikor beírtam ezt, azt mondták, hogy ne örüljek, mert össze fonódások vannak a szakértők és az áram szolgáltató között...
Most mit tegyek?
Írtam egy levelet a fogyasztó védelemnek is kb. 1 hete, de még nem válaszoltak.
Úgy gondolom, hogy a saját igazam mellett ki kell, hogy álljak, remélem nem olyan ez az ország, mint ahogy azt sokan leírták...
Hát, jelenleg itt áll az ügyem, várom, hogy a bíróság kiküldje a következő tárgyalás időpontját."

Nem túl meglepő, hogy a történet a legtöbb eddig ismerttel rokon vonásokat mutat.

Az egyeztetési lehetőséget valószínűleg azért intézményesítette a szolgáltató, hogy a tapasztalatlan, naiv ügyfelekbe belesulykolhassa, hogy nincs más lehetősége, minthogy kifizesse a kötbért, vagy annak egy részét, mivel a legtöbben nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsenek egy esetleges pert. 

Én is voltam ügyvédnél, és a lényeg, amit nekem mondott: a kötbérkövetelés csak felróhatóság esetén áll fenn. Vagyis amíg a szolgáltató nem tudja bizonyítani, hogy akár egy ft kárja is keletkezett az ügyben, addig nem jogos a kötbérkövetelése. Még előnyként említette, hogy ha a fogyasztó jelentette be, hogy rosszul mér az órája (és nem más). Mivel ebből a történetből is látszik, hogy ezek fennállnak, remélhetőleg nincs min aggódni.

Viszont korábbi években a szolgáltató sorra nyerte a pereket - az objektív felelősségre hivatkozva: vagyis hogy az általános szerződési feltételek tartalmazzák, hogy a fogyasztó a felelős az óráért, ezért a kötbérkövetelés jogos. Ezt a VET is alátámasztja, senkit nem érdekel, hogy mitől hibásodott meg az óra!

Ez a történet is megerősíti az eddig tapasztaltakat, miszerint az áramszolgáltató a saját, egyoldalú szabályzata alapján azt tesz a fogyasztóval, amit nem szégyell! A szolgáltatónak - sokak egybehangzó véleménye szerint és az enyém szerint is - egyáltalán nem érdeke, hogy kiderítse, hogy történt-e egyáltalán mágnesezés, hogy a szóban forgó fogyasztó követte-e el, vagy csak az óra egyszerűen valamely műszaki okból meghibásodott, netán eleve hibás volt, már a fölszerelés pillanatában is!

Újra kiemelhető, hogy a fogyasztó az áramszolgáltatónak teljes mértékben kiszolgáltatott, visszaél piaci helyzetével, nem tudom, van-e ilyen jogi kategória, hogy jogalap nélküli gazdagodás, de ha van, akkor ráillik a helyzetre. Annak ennelére, hogy ezt a szolgáltató nem hajlandó elismerni, minden ilyen jellegű kérdésnál csak eltereli a kényes témáról a szót.

2 komment

Címkék: vélemény élet gondolatébresztő mágnes áramszolgáltató émász villanyóra

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr232034062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vmn 2010.05.27. 15:00:35

Az a gond itt, hogyha nekiallsz pampogni elmu fele, akkor lehet, hogy meg sokkal tobbet is ki kell fizetned, de ha meg nem, akkor havonta fizetsz ki akar 2x-3 annyit, mint amennyit kene.

villanyóra 2010.05.27. 20:49:14

@Vmn: most ugyan nem ELMŰ van, de tény, hogy annyira kiszolgáltatott az ember a szolgáltatónak, hogy nem tudja, hogy mihez is kezdjen a helyzettel. Illetve szerintem sokan vannak, akik csak akkor tudják meg, hogy miről van szó, amikor már megkapták a kötbérről az értesítőt.
süti beállítások módosítása