... nehogy divat legyen az áramszolgáltatók beperelése is!
A múlt héten babyloo is megkeresett a történetével. Úgy tűnik, hogy a DÉMÁSZ se kíméli a kenyéradóit, vagyis a fogyasztóit. Megkérném minden kedves kommentelőmet, hogy legyen szíves, ossza meg a károsulttal építő jellegű véleményét. Áramszolgáltatók kíméljenek!!!!
Ennek a történetnek vannak érdekességei - azon felül, hogy egyáltalán ilyennel sajnálatos módon foglalkozni kell. Úgy tűnik, hogy ez az eljárás is hemzseg az ellentmondásoktól!
1. Annyira jól működött az óra, hogy amikor nem volt rajta fogyasztás, akkor is pörgött. Biztosan nem volt rossz befektetés a szolgáltató részéről. "Kár", hogy ilyet nem tudnak minden fogyasztóhoz telepíteni. Pedig mennyivel nőhetne a szolgáltató haszna!
2. Érdekes kérdés, hogy egy leszerelési jegyzőkönyvbe hogyan kerülhetett, hogy gyártó nem beazonosítható "KORÁBBI" és a típus "ELAVULT 1 FÁZISÚ". Ha ez a véleménye róla a szolgáltató emberének, vagy megbízottjának, akkor valószínűleg ez az óra már rég nem lehetne kötbérkövetelés alapja. De itt jön a szépsége a történetnek: mégis lehet!
3. Hogy lehet "divat"-ként kezelni azt, amit csak a szolgáltatók terjesztenek? Lehet, hogy náluk ez tényleg divat? Hogy lehet egy demagógia alapján bárkit meggyanúsítani?
4. Miért nem kapott a fogyasztó meghívást a szakértői vizsgálatra? Nem, minthogyha érdemes lett volna elmennie, de azért legalább a lehetőség meglett volna, hogy függetlennek korántsem nevezhető "szakemberrel" találkozzanak.
5. Mitől karcolódott meg az óra a helyszínről való elszállítás és a laboratóriumi vizsgálat között? Pláne, hogy egyértelműnek tartja az "igazságügyi" "szakértő", hogy csak mágnestől keletkezhetett? Erre csak egyetlen magyarázatot tudnék: nyilván a lezárt szállíő és tároló dobozban volt a mágnes, amiről szó van. De ezért miért a fogyasztó a felelős?
6. Nem tudom, hogy az Energia Hivatalnál akkortájt milyen szelek fújtak, de érdekes kérdés, hogy teóriák alapján számolgatnak, és ítéletet osztanak minden ellenörzés nékül! Mindenesetre az utóbbi néhány hónapban remélhetőleg változott valami, mert több pozitív visszajelzést is kaptam. Remélem, nem teljesen véletlen...
7. Érdekes kérdés a kötbéren a kamatkövetelés is, pláne egy ügyvédi irodától. Amíg nem bizonyította a szolgáltató hitelt érdemlően, hogy jogos a követelése, nem állhat fenn kötbértartozás sem. Márpedig egy valódi igazságügyi szakértő nem ír bele teóriákat a szakértői véleményébe, vagyis ez a szakértői vélemény nem bizonyító erejű. Az szolgáltató ügyvédje se biztos, hogy a gerincéről híres... Újra és újra fölmerül a kérdés, hogy az Igazságügyi Minisztérium hogyan adhat jogosultságot ezeknek az embereknek titulált (vélhetően) gerinctelen, (szintén vélhetően) manipulált bérenceknek.
8. Hogy lehet minden alap nélkül bárkit lopással vádolni? Lehet, hogy ezt a kérdést a Gazdasági Versenyhivatal is szívesen megvizsgálgatná. Illetve nem tudom, hogy az áramszolgáltatóknak mennyire maradna tátva a szájuk, ha a sok ártatlanul meggyanúsított fogyasztónak végre betelne a pohár, és akár pertársaságként követelnének nyilvános elégtételt ez ellen az inkorrekt, gerinctelen eljárás miatt?
A történet:
"Problémám, illetve kálváriám a Délmagyarországi Áramszolgáltató Zrt-vel (továbbiakban Démász Zrt.) 2008. decemberében kezdődött.
A lakásunk havi áramszámlája 2007. december hónaptól közel a duplájára emelkedett. Ezen időszakban fél évig külföldön dolgoztam, a feleségem és másfél éves kislányom lakott a lakásban. A számla alapján kiderült, hogy az éjszakai vezérelt fogyasztás az, ami egyik hónapról a másikra a duplájára nőtt. Beköltözésünktől 2007. decemberig 250-280 kW/hó, 2007. decembertől-2008. júniusig 500-520 kW/hó).
Mivel szolgálati lakásról van szó, feleségem először a lakóház kezelésével, fenntartásával megbízott illetékes szerv képviselőjének jelezte a problémát, aki egy villanyszerelővel megvizsgáltatta a villanybojlert, illetve a vezetékeket, kötéseket. Ekkor került sor a bojler teljes vízkőtelenítésére, az alkatrészek cseréjére, illetve a kötések cseréjére, illetve figyelmeztetett a villanyszerelő arra, hogy amikor a villanybojler nem fűt, akkor is pörög az óra. Mivel az ezt követő számlán is hatalmas fogyasztás volt látható, akkor kértük az óra bevizsgálását.
A Démász képviselői először 2008. június 30-án jártak nálunk, amikor kicserélték az órát. A régit (a jegyzőkönyv alapján a gyártó nem beazonosítható "KORÁBBI" és a típus "ELAVULT 1 FÁZISÚ" elvitték bevizsgálásra.
Ezután személyesen tettük meg feleségemmel észrevételeinket a Démász Zrt. ceglédi kirendeltségénél. Ott a kollégák egy „divat”-ra alapozták az ügyemet, egészen pontosan arra, hogy mostanában az a divat a fogyasztók körében, hogy erős mágnest vesznek, amivel meg lehet állítani az órát, majd ha leveszik, akkor sietni fog az óra és bejelentik, hogy sok a számla. Erről ott és akkor hallottam először és a mai napig kikérem magamnak még a feltételezést is, hogy ilyet tettem volna akár én akár a feleségem. Természeten éltem a felkínált szakértői vizsgálat lehetőségével. Szolgálati elfoglaltságom miatt nem volt biztos, hogy a vizsgálaton meg tudok jelenni, de feleségem jelezte, hogy mindenképpen szeretne ott lenni, mivel nem bízik a Démász Zrt. egyetlen, ám „független” szakértőjének pártatlanságában. A kérdéses időszakra azonban a túlfogyasztást jóváírták (tehát 2007. decembertől-2008. júniusig terjedő időszakra).
A szakértő – talán nem véletlenül (bár nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni, de felettébb érdekes), akinek a „mágnesezés” témában az interneten is olvasható tanulmánya – megállapította, hogy a külső mágneses befolyásolás a fogyasztásmérő tekintetében megvalósult, illetve abszolút rosszhiszemű fogyasztóként tűntet fel a vizsgálati jegyzőkönyvben. Természetesen a szakértői vizsgálat eredményét nem fogadtam el és máig nem fogadom el. A szakértői vizsgálati jegyzőkönyv záró bekezdésében leírtak – bár ez nem került rögzítésre – de szinte szó szerint megegyeznek azzal, amit a Démász Zrt. kollégái a ceglédi kirendeltségen történt októberi egyeztető megbeszélésen elmondtak nekünk még a vizsgálat előtt.
A fogyasztásmérő 2008. június 30-a óta a Démász Zrt-nél van, mi azt a leszerelés óta nem láttuk. A Démász Zrt. a leszereléskor jegyzőkönyvet készítettek, amely alapján egyértelmű, hogy az óra sérülésmentes volt (plombák, zárószalagok sértetlenek voltak), viszont a szakértői vélemény már ettől ellentéteset állít (karcolásnyomok – amit a szakértő szerint csak mágnes okozhatott, illetve sérült zárószalag). Az elmúlt két év alatt a fogyasztásmérő „tartózkodási helye” és körülményei számunkra ismeretlen (akár lehetséges, hogy a Démász Zrt. által elkobzott nagyerejű mágnesek mellett pihen egy raktárban több hónapja).
Ez a válasz levél 2009. májusban jött meg. Azóta semmi nem történt. Én nem fizettem, a Démász nem zargatott. Viszont egy hónapja jött egy ügyvédi irodától szívhez szóló levél, hogy fizessek be 338.000 Ft-ot (kötbér+kamat) vagy megyünk bíróságra. Hoppá!!! Gondoltam, hogy írok még egy levelet az Energia Hivatalnak, hátha már másképpen állnak a dolgokhoz.
Még az kimaradt, hogy a Démász ismeretlen tettes ellen feljelentést tett az ügyben. A rendőrség a lakcím alapján (honvédségi lakótelep) és mivel katona vagyok, egyből áttette az ügyet a Katonai Ügyészségre, ahová mint gyanúsítottat idéztek lopás vádjával. Elég kellemetlen volt a munkahelyemen magyarázkodni. Már bánom, hogy akkor rögtön nem jelentettem fel a Démászt, amikor a levélben először minden vizsgálat és alap nélkül lopással vádoltak.
Várok minden okos ötletet!"