Dombának is van mágnesezési ügye - az EON-nal, Pécsett. Az óra adatai: gyártási év:1960; hitelesítés:2001; a típusa NE3. Már olvastunk ilyen típusú óráról történetet - annak ellenére, hogy a szolgáltatóknak nem tűnik föl a nyilvánvalónál is nyilvánvalóbb probléma: bizonyos típusú órák minimális "használat" mellett is MAGUKTÓL meghibásodnak. Persze, kényelmesebb a fizetőképes fogyasztókat megkötbérezni, mint elismerni, hogy hibás volt az óra!
Mit is tehetünk ilyen esetben?
1. Jó megoldás a Rendőrségen ismeretlen tettes ellen feljelentést tenni - megkímélhetjük magunkat a további attrocitásokktól a Rendőrség részéről. Persze, a jelenelgi eljárások során ez csak a jéghegy csúcsa, sajnos.
2. Minél hamarabb meg kell fellebbezni a szolgáltatónál az egész felételezésen alapuló eljárást, kötbérkövetelést. Az eddigi tapasztalatok szerint a szolgáltatók ugyan nem válaszolnak a beérkező kérdésekre, észrevételekre, de a későbbiekben ez még jól fog jönni! (A blogon sok hasznos felvetést, kérdést találhat mindenki, akinek szüksége van rá. A témához kapcsolódó linkeket is találsz. Kérdés esetén szívesen segítek mindenkinek! villanyora.magnes@gmail.com)
3. Azonnal a MEH-nek és a Fogyasztóvédelemnek írni az ügyben. Jó tudni: ha a hibás villanyóra fölszerelésekor nem volt a helyszínen pontosságellenörzés, akkor a szolgáltató mindennemű követelése semmisnek tekinthető! Milyen alapon feltételezi, hogy valóban megfelelően működött az óra. Erről jegyzőkönyvet is a fogyasztó részére kell(ett), hogy bocsássanak! Ez a lépés időhúzásnak is megfelel, mivel egyre több ilyen eset ki fog derülni, csak nő az esélye, hogy végre a szolgáltatónak be kell ismernie a hibá(i)t!
4. Az áramszolgáltatók mindennemű nyilvánosságtól tartanak az ügyben. Minél több médiumot sikerül az ártatlan fogyasztóknak megtalálniuk, annál több esélyük van a sikerre. Egyelőre az biztos, hogy az RTL Klub Híradójában már több mágnesezési ügy is szerepelt. Érdemes lehet nekik legalább egy e-mailt írni. Eddig nem hallottam olyan ügyről, hogy nem foglalkoztak vele.
Ha kérdés van, szívesen segítek - akár a beadványok megfogalmazásában is. Ha nem kívánod a nyilvánosság előtt vállalni az esetet, akkor keress meg a fenti mailben.
Lássuk domba történetét:
"2009 december elején kaptam egy 170 000 ft-os számlát az e-ontól... nyilván sokalltam, értetlenkedtem, és mivel teljesen laikus vagyok szakmailag, felhívtam egy villanyszerelő haveromat, hogy legyen kedves átugrani és kicsit "körülnézni". Közölte velem, hogy az órával lesz a gond, ugyanis "túlpörög", azaz a valós fogyasztás sokszorosát méri. (a mérőóra a lépcsőházban van, az ajtaját hol nyitva hagyják, hol bezárják a lelkiismeretes szerelők, amikor a haverom átugrott épp nyitva volt).
Természetesen azonnal jeleztem a szolgáltatónak a problémámat. Az óra helyszíni vizsgálata nem volt eredményes, ugyanis a helyszínen csak bizonyos szintű túlmérést tudnak kimutatni, így hát jött a laborvizsgálat...közölték a laborban,hogy az óra a valós fogyasztás sokszorosát méri, és mindezt egy mágnes idézi/idézheti elő, amit az e-on szerint én tettem fel az órára...(!!!) Ugyanis ez a mágnes, vagy mi (amiről először akkor és ott hallottam), ha rá van helyezve az órára, akkor bizonyos ideig lassítja pörgését, majd miután leveszik az óráról, az túlpörög...azonban már itt ellenmondást tapasztaltam:
1. a szakértő elmondta, hogy a "mágnesezésnek" nyomai kéne, hogy legyenek az órán, azonban az én órámon még csak egy karcolás sem volt...
2. közölte,hogy létezik olyan mágnes ami pár másodperc alatt képes tönkretenni az órát...
Na mármost adja magát a kérdés, hogy miért tenném tönkre direkt a mérőórát??? Hogy többet fizessek???
További érdekesség az üggyel kapcsolatban: a mérőóra cseréjénél a szerelést végző szerelők még csak utalást sem tettek arra, hogy itt szerződésszegés gyanúja áll fent, azaz "papa te megmágnesezted az órát"..... viszont a cserénél a következő nyilatkozatot írtam alá: ".....a zárópecsét épségéért felelősséggel tartozom.... a sértetlen állapotát elismerem sérülésüket azonnal jelentem"-nem értem továbbra sem, hogy hol és mikor szegtem meg a szerződésüket....
Ezek után jó ideig nem történt semmi ,majd jött a levél, hogy a 170 000-es számlát sztornózzák, azonban további vizsgálatok következhetnek, és továbbra is fennáll a gyanúja ,hogy szerződést megszegve vételeztem áramot.
Majd jött a hideg zuhany: fizessek
Nagyon büdös ez az egész, de egy biztos: én nem fogok 300 000 ft-ot befizetni a semmiért....
Jelenleg itt tart az ügyem."