HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Újra mágnes, újra EON, és néhány jótanács

2010.07.17. 22:33 villanyóra

Dombának is van mágnesezési ügye - az EON-nal, Pécsett. Az óra adatai: gyártási év:1960; hitelesítés:2001; a típusa NE3. Már olvastunk ilyen típusú óráról történetet - annak ellenére, hogy a szolgáltatóknak nem tűnik föl a nyilvánvalónál is nyilvánvalóbb probléma: bizonyos típusú órák minimális "használat" mellett is MAGUKTÓL meghibásodnak. Persze, kényelmesebb a fizetőképes fogyasztókat megkötbérezni, mint elismerni, hogy hibás volt az óra!

Mit is tehetünk ilyen esetben?

1. Jó megoldás a Rendőrségen ismeretlen tettes ellen feljelentést tenni - megkímélhetjük magunkat a további attrocitásokktól a Rendőrség részéről. Persze, a jelenelgi eljárások során ez csak a jéghegy csúcsa, sajnos.

2. Minél hamarabb meg kell fellebbezni a szolgáltatónál az egész felételezésen alapuló eljárást, kötbérkövetelést. Az eddigi tapasztalatok szerint a szolgáltatók ugyan nem válaszolnak a beérkező kérdésekre, észrevételekre, de a későbbiekben ez még jól fog jönni! (A blogon sok hasznos felvetést, kérdést találhat mindenki, akinek szüksége van rá. A témához kapcsolódó linkeket is találsz. Kérdés esetén szívesen segítek mindenkinek! villanyora.magnes@gmail.com)

3. Azonnal a MEH-nek és a Fogyasztóvédelemnek írni az ügyben. Jó tudni: ha a hibás villanyóra fölszerelésekor nem volt  a helyszínen pontosságellenörzés, akkor a szolgáltató mindennemű követelése semmisnek tekinthető! Milyen alapon feltételezi, hogy valóban megfelelően működött az óra. Erről jegyzőkönyvet is a fogyasztó részére kell(ett), hogy bocsássanak! Ez a lépés időhúzásnak is megfelel, mivel egyre több ilyen eset ki fog derülni, csak nő az esélye, hogy végre a szolgáltatónak be kell ismernie a hibá(i)t!

4. Az áramszolgáltatók mindennemű nyilvánosságtól tartanak az ügyben. Minél több médiumot sikerül az ártatlan fogyasztóknak megtalálniuk, annál több esélyük van a sikerre. Egyelőre az biztos, hogy az RTL Klub Híradójában már több mágnesezési ügy is szerepelt. Érdemes lehet nekik legalább egy e-mailt írni. Eddig nem hallottam olyan ügyről, hogy nem foglalkoztak vele.

Ha kérdés van, szívesen segítek - akár a beadványok megfogalmazásában is. Ha nem kívánod a nyilvánosság előtt vállalni az esetet, akkor keress meg a fenti mailben.

Lássuk domba történetét:

"2009 december elején kaptam egy 170 000 ft-os számlát az e-ontól... nyilván sokalltam, értetlenkedtem, és mivel teljesen laikus vagyok szakmailag, felhívtam egy villanyszerelő haveromat, hogy legyen kedves átugrani és kicsit "körülnézni". Közölte velem, hogy az órával lesz a gond, ugyanis "túlpörög", azaz a valós fogyasztás sokszorosát méri. (a mérőóra a lépcsőházban van, az ajtaját hol nyitva hagyják, hol bezárják a lelkiismeretes szerelők, amikor a haverom átugrott épp nyitva volt).
  Természetesen azonnal jeleztem a szolgáltatónak a problémámat. Az óra helyszíni vizsgálata nem volt eredményes, ugyanis a helyszínen csak bizonyos szintű túlmérést tudnak kimutatni, így hát jött a laborvizsgálat...közölték a laborban,hogy az óra a valós fogyasztás sokszorosát méri, és mindezt egy mágnes idézi/idézheti elő, amit az e-on szerint én tettem fel az órára...(!!!) Ugyanis ez a mágnes, vagy mi (amiről először akkor és ott hallottam), ha rá van helyezve az órára, akkor bizonyos ideig lassítja  pörgését, majd miután leveszik az óráról, az túlpörög...azonban már itt ellenmondást tapasztaltam:

1. a szakértő elmondta, hogy a "mágnesezésnek" nyomai kéne, hogy legyenek az órán, azonban az én órámon még csak egy karcolás sem volt...

2. közölte,hogy létezik olyan mágnes ami pár másodperc alatt képes tönkretenni az órát...

Na mármost adja magát a kérdés, hogy miért tenném tönkre direkt a mérőórát??? Hogy többet fizessek???

További érdekesség az üggyel kapcsolatban: a mérőóra cseréjénél a szerelést végző szerelők még csak utalást sem tettek arra, hogy itt szerződésszegés gyanúja áll fent, azaz "papa te megmágnesezted az órát"..... viszont a cserénél a következő nyilatkozatot írtam alá: ".....a zárópecsét épségéért felelősséggel tartozom.... a sértetlen állapotát elismerem sérülésüket azonnal jelentem"-nem értem továbbra sem, hogy hol és mikor szegtem meg a szerződésüket....

 Aztán eltelt pár hét és ismét levelet kaptam az e-ontól...: helyszíni vizsgálat során felmerült a gyanúja annak, hogy szerződést megszegve vételeztem az áramot... (miután felhívtam őket ismét közölték ,hogy szerintük megmágneseztem az órát). Mindebben az furcsa, hogy ezt a levelet a laborvizsgálat után küldték, valamint az, hogy a levél szerint a helyszíni vizsgálat egy napon volt a laborvizsgálattal!!! Ugyanazt az órát vizsgálták egy adott időben,egyszerre két helyen...???
Ezek után jó ideig nem történt semmi ,majd jött a levél, hogy a 170 000-es számlát sztornózzák, azonban további vizsgálatok következhetnek, és továbbra is fennáll a gyanúja ,hogy szerződést megszegve vételeztem áramot.
Majd jött a hideg zuhany: fizessek 300 000 ft kötbért, amennyiben nincs bizonyítékom arra, hogy az általuk megállapított szerződésszegést nem követtem el... amennyiben nincs bizonyítékom, fizessek. Az ő vizsgálatuk húzódott kb. 5 hónapig, majd küldenek egy levelet "üdvözlettel", hogy fizessek, vagy bizonyítsam ártatlanságomat két héten belül!!!

Nagyon büdös ez az egész, de egy biztos: én nem fogok 300 000 ft-ot befizetni a semmiért....

Jelenleg itt tart az ügyem."

2 komment

Címkék: vélemény élet kérdés gondolatébresztő mágnes eon áramszolgáltató ellenörzés villanyóra mágnesezés

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr82157955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

j311 2010.07.21. 12:42:01

Hmmm...
Lehet sokkal egyszerűbb lenne, ha egy 5 kg-os kalapáccsal lezúznám a villanyórámat?
Aztán bejelenteném az ELMŰ-nek. Ha kérdezősködnek csak annyit mondok, hogy rendszeresen hangosan hallgatok zenét, ami igaz is. Biztosan megunta valamelyik szomszéd...
Nos?

villanyóra 2010.07.23. 19:24:59

@j311: Ki lehet próbálni, ha ehhez van kedved.
De van egy talán értelmesebb javaslatom: ha nem szeretnél ilyen eljárásba csöppenni, akkor még néhány hónapig fizesd a magasabb számládat, mert már magasabb körökben is vizsgálják a szolgáltatók mágnesezési ügyeit, és várhatók retorziók a szolgáltatók részére.
Ha viszont úgy döntesz, hogy nem szeretnéd a magasabb számlákat fizetni, akkor jelentsd be az ELMŰ-nek, hogy túlpörög az órád, és amint meggyanúsítanak, azonnal fordulj az Energia Hivatalhoz. Több esetet hallottam az utóbbi időben, amiben a szolgáltatót elmarasztalták mágnesezési ügyekben!
Ha tudok, szívesen segítek Neked is.
süti beállítások módosítása