HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Az EON sem mentes a villanyóra mágnesezési ügyektől

2010.07.06. 20:28 villanyóra

Az egyik kommentet szeretném most megosztani Veletek. Asztu írta korábban a blogon.

Néhány fontosabb kérdés benne is felmerült az eljárással kapcsolatban (teljesség igénye nélkül):

A helyszíni felszereléskor miért nem ellenörzik az óra pontosságát, ha később ez esetenként milliós nagyságrendű kötbérigényre vonatkozó alap lehet?

Leszereléskor nem találtak sérülést az órán, a laborvizsgálaton már igen. Akkor ez hogyan minősülhet a fogyasztó elleni bizonyítéknak? Ez azt bizonyítja, hogy nem megfelelően történt a szállítás és/vagy a tárolás!

Hol van akkor itt áramlopás, amikor kétszer annyit fizetett a fogyasztó, mint a valós fogyasztás? 

Az ügyintéző jelen esetben is csak nemes egyszerűséggel megfenyegette a fogyasztót, hogy neki semmi lehetősége nincs a kötbér ellen tiltakozni. Miért nem alapkövetelmény (akár törvényi kötelezettség) egy szolgáltatónál is, hogy legalább arról tájékozassanak, hogy hova fordulhat a fogyasztó, milyen lehetőségei vannak?

 

"Kedves villanyórás sorstársaim!

Az E.ON Tiszántúli Zrt. szolgáltatónál kerültem hasonló helyzetbe, mint az a sok társam, akiket villanyóra mágnesezéssel gyanyúsítanak. Teljesen a budapesti esetekkel megeggyező forgatókönyv szerint történtek velem is az események. 2008. 06 havában vettem meg egy helyiséget, ott lévő mérővel együtt. Az E.ON szakembere rutinszerű, felületes átadása során, csak a szemmel látható elvárásokra hívta fel a figyelmemet, a mérővel kapcsolatban. Ezek a mérő, a plombák sértetlensége, de nem mérte meg, hogy pontossan mér e a mérő! Ha létezik a mágneses befolyásolás lehetősége, és erről tud is a szolgáltató, miért nem hivja fel az új tulajdonos figyelmét, miért nem ajánlja a mérő bemérését, vagy cseréjét?

Hiába történt meg a mérő átírása, a fogyasztásról nem kaptam számlát. Pár hónap után kértem a szolgáltatót, hogy küldje már a számlát, amikor is az első számla több, mint hat hónap múlva, 2009-ben érkezett meg. Már ekkor gyanús lett a nagy összeg, de a hosszú fogyasztási idő miatt, nem gyanakodtam arra, hogy esetleg többet mér a villanyóra, mint a valódi fogyasztás. De a következő, nagy értékű számlák már erősen felkeltették a gyanúmat, és szakemberrel bemérettem, műszeresen a tényleges fogyasztást, mely kimutatta, hogy jelentősen többet mér a mérő, mint a valós fogyasztás. Azonnal reklamáltam az E.ON felé a mérő pontatlansága miatt. 

Az E.ON csak az időt húzta, nem törekedett arra, hogy gyorsan rendezze az ügyet. Többszöri kérések után, csak több hónap elteltével cserélték le a mérőt (GANZ, Tip.DH4, Gyártási év: 1984, hitelesítés: 2007)). A csere alkalmával történt mérések is azt mutatták, hogy többszörös a mért áram menyisége, mint a valós fogyasztás. Amikor elvitték a mérőt, nem volt rajta semilyen sérülés és nem is utaltak arra, hogy mágnesezve lett volna a mérő. A leszereléstól számított, több mint három hónap elteltével, kaptam egy levelet egy cégtől, hogy ők fogják x napon a mérőt ellenőrizni. Akkor felhivtam a céget telefonon, hogy szükséges-e, a személyes jelenlét, mivel a lakhelyemtől elég távol van az ellenőrzést végző cég laborja. Az ügyintézőjük azt mondta, hogy nem kell a személyes megjelenés, annak nincs jelentősége.

Mivel tudtam, hogy nem követtem el törvénytelenséget, nem manipuláltam a mérőt, nem mentem el vizsgálatra. Ezek után villámcsapásként ért, amikor megkaptam a szakvéleményüket, hogy a mérő oldalán lévő sérülések, és a belső vizsgálatok arra utalnak, hogy a mérő valamikor mágnezesve lett. Azt, hogy mikor és ki követte el, hogy szándékos, vagy egyébb hatás / pl. villámcsapás / követte el, nem tudják meghatározni. Az igazi csapás az E.ON tól kapott levél volt, melyben engem tesznek felelőssé a mágnesezésért, és közel 1,5 millió forint kötbérrel sujtanak, mert loptam az áramot.

Összehasonlítottam a lecserélt mérő és a felszerelt mérő, adott időszakra vonatkozó, teljesen megeggyező fogyasztási eszközökkel terhelt méréseit, és az eredmény az lett, hogy az új mérő fele anyi fogyasztást mért, mint a régi. Hol van akkor itt áramlopás, amikor kétszer annyit fizettem, mint a valós fogyasztás? Abban reménykedtem, hogy én fogok visszakapni pénzt a szolgáltatótól, nem, hogy még büntetést is kell fizetni.

Természetesen azonnal tiltakoztam, és nem vagyok hajlandó megfizetni a jogtalan követelést. A szolgáltató illetékes ügyintézője, viszont felvilágosított, hogy bármit is csinálok úgy is ők nyernek a végén, mert a törvény az ő oldalukon áll. Ezt már el is hiszem, mert a magyar politikai elit, úgy alakította ezeket a jogszabályokat,hogy mindenben a "szegény" nyugati befektetők érdekeit szolgálja. Nincs versenyhelyzet, az energia szolgáltatásban és azt csinálnak, amit akarnak. Kevés, a kapzsi nyugati úraknak a magas energia díj, még ügyes trükökkel, jól megfejelik azt.

Az a baj, hogy jelenleg nincs magyarországon olyan politikai hajlandóság, hogy védje az ország, az emberek érdekeit, az ilyen túlkapásoktól. Mindesetre nem adom fel, és az igazamért küzdeni fogok.

Az volna a jó, ha a sorstársak valamilyen módon összefognának, és közös erővel kényszerítenénk ki a változást.

Kérdéseim az üggyel kapcsolatban:

Miért kell több mint fél évet várni az első számlára,miért kell több hónapot várni a mérő cserére?

Miért kell három hónapot várni a mérő bevizsgálására?

Hol és milyen körülmények között tárolták a mérőt?

Nem érhette-e a tárolás során mágneses hatás?

Mivel az E.ON Zrt. nem hisz nekem, én is kétségbe vonom az ő tisztességeségüket az eljárás során. Egy mindekiért, mindenki egyért!"

 

3 komment

Címkék: vélemény élet kérdés gondolatébresztő mágnes eon áramszolgáltató ellenörzés villanyóra

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr792134118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perca 2010.07.09. 02:15:33

Kedves blogozók, károsultak! Mindenkit nyugalomra intek. Hamarosan egy film fog felkerülni egy videómegosztó oldalra mely egyértelműen bizonyítja az egész mágnesezési elmebaj lehetetlenségét. Azt is, hogy milyen mérőóráknál lehet produkálni a fantasztikus demagnetizálódást. Valamint az is le lesz leplezve, hogy miként készíti a szolgáltató sci-fi-vel felérő hatásos bemutatóit. Emberek! Kérem gondolkodjatok el!!!
Eddig nem voltak elektromágnesek?
Neodímium mágnesnél sokkal erősebb elektromágneseket lehet készíteni. Aki lopni akar, az mindent megtesz annak érdekében. Eddig miért nem volt egyetlen lemágneseződős eset sem?
Mert megjelent a neodímium mágnes...?
Ugyan már! 1980-as évektől létezik a technológia az olcsó, iparszerű gyártásukra. Az 1980-as évek dereka óta, kereskedelmi forgalomba is kerültek külhonba, de a '90-es évek óta már beszerezhető volt. Csak sokan azt hiszik, hogy ez egy új dolog. Nos, nem. Ez az ún. szupermágnes néven emlegetett jószág. Gondolom így már sokaknak beugrik a dolog. Amióta van áramszolgáltatás a világon, azóta tolvajok is. Aki áramot akar lopni észrevétlenül egyszerűen, annak a legkézenfekvőbb megoldás lenne a mágnes. Nincs nyoma és egyszerű. Neodímium hiányában is többszörösen erősebb erőtereket lehetett előállítani már amióta felfedezték az elektromágnességet. Vasmagnak való mindíg volt. Zománchuzal, vagy szigetelt vezeték is. Akkor hol volt itt az akadály???
Miért kellene ehhez egy erős permanens mágnes. Ha olyan hatásosan lehetne lassítani az órát, akkor egy 20-50W-os elektromágnes energiabefektetése megérné nem, hiszen többszáz kilowattot el lehetne lopni egy háztartásban? Hol itt az akadály egy tolvajnak?
Miért nem terjedt el ez eddig???
Mert hülyék voltak az emberek? Vagy olyan jó volt az életszínvonal, vagy annyira olcsó volt a villamosenergia? És külföldön mi volt a helyzet? A villanyórák működési elve, felépítése semmit sem változott, amióta Bláthy Ottó feltalálta azokat. Amennyiben a mágneses módszer hatásos lenne, az futótűzként elterjedt volna és már a gyártók is bfoltozták volna a rést a pajzson.

domba 2010.07.09. 11:29:16

hasonló cipőben járok,engem is lopással/mágnesezéssel vádol az e-on...az óra a lépcsőházban van,hol nyitva,hol zárva van az ajtó,az ő tulajdonuk,de teljes felelősség(mint a menet közben kiderült)a miénk....csak egyetérteni tudok a bejegyzés írójával,valamilyen módon az érintetteknek össze kéne fogniuk....gusztustalan az,ahogy az e-on játszik velünk!az én órám közel 900%-al mért többet a valós fogyasztásnál1960as...)!!!bevizsgáltattam,holott fenyegettek,h rám terhelhetik a vizsgálat költségét stb...ha tényleg megmágneseztem volna,és így sül el a sztori,akkor nem fogom bevizsgáltatni az órát...ennyire hülye nem vagyok.
két verzió van egy ügyvéd ismerősöm szerint:vagy fizetünk,v pereskedünk...de azt,hogy a perből mi lesz...

Perca 2010.07.18. 17:51:25

@domba: Szerintem még esetleg per sem lesz. Keményen ki kell állni ezekkel a gazemberekkel szemben. Nagyon jól tudják ők, hogy Ön nem mágnesezett semmit. Arra játszanak, hogy Ön megijed, megfutamodik és fizet. Ne hagyja magát! Az egész egy ócska trükk...
süti beállítások módosítása