Az egyik kommentet szeretném most megosztani Veletek. Asztu írta korábban a blogon.
Néhány fontosabb kérdés benne is felmerült az eljárással kapcsolatban (teljesség igénye nélkül):
A helyszíni felszereléskor miért nem ellenörzik az óra pontosságát, ha később ez esetenként milliós nagyságrendű kötbérigényre vonatkozó alap lehet?
Leszereléskor nem találtak sérülést az órán, a laborvizsgálaton már igen. Akkor ez hogyan minősülhet a fogyasztó elleni bizonyítéknak? Ez azt bizonyítja, hogy nem megfelelően történt a szállítás és/vagy a tárolás!
Hol van akkor itt áramlopás, amikor kétszer annyit fizetett a fogyasztó, mint a valós fogyasztás?
Az ügyintéző jelen esetben is csak nemes egyszerűséggel megfenyegette a fogyasztót, hogy neki semmi lehetősége nincs a kötbér ellen tiltakozni. Miért nem alapkövetelmény (akár törvényi kötelezettség) egy szolgáltatónál is, hogy legalább arról tájékozassanak, hogy hova fordulhat a fogyasztó, milyen lehetőségei vannak?
"Kedves villanyórás sorstársaim!
Az E.ON Tiszántúli Zrt. szolgáltatónál kerültem hasonló helyzetbe, mint az a sok társam, akiket villanyóra mágnesezéssel gyanyúsítanak. Teljesen a budapesti esetekkel megeggyező forgatókönyv szerint történtek velem is az események. 2008. 06 havában vettem meg egy helyiséget, ott lévő mérővel együtt. Az E.ON szakembere rutinszerű, felületes átadása során, csak a szemmel látható elvárásokra hívta fel a figyelmemet, a mérővel kapcsolatban. Ezek a mérő, a plombák sértetlensége, de nem mérte meg, hogy pontossan mér e a mérő! Ha létezik a mágneses befolyásolás lehetősége, és erről tud is a szolgáltató, miért nem hivja fel az új tulajdonos figyelmét, miért nem ajánlja a mérő bemérését, vagy cseréjét?
Hiába történt meg a mérő átírása, a fogyasztásról nem kaptam számlát. Pár hónap után kértem a szolgáltatót, hogy küldje már a számlát, amikor is az első számla több, mint hat hónap múlva, 2009-ben érkezett meg. Már ekkor gyanús lett a nagy összeg, de a hosszú fogyasztási idő miatt, nem gyanakodtam arra, hogy esetleg többet mér a villanyóra, mint a valódi fogyasztás. De a következő, nagy értékű számlák már erősen felkeltették a gyanúmat, és szakemberrel bemérettem, műszeresen a tényleges fogyasztást, mely kimutatta, hogy jelentősen többet mér a mérő, mint a valós fogyasztás. Azonnal reklamáltam az E.ON felé a mérő pontatlansága miatt.
Az E.ON csak az időt húzta, nem törekedett arra, hogy gyorsan rendezze az ügyet. Többszöri kérések után, csak több hónap elteltével cserélték le a mérőt (GANZ, Tip.DH4, Gyártási év: 1984, hitelesítés: 2007)). A csere alkalmával történt mérések is azt mutatták, hogy többszörös a mért áram menyisége, mint a valós fogyasztás. Amikor elvitték a mérőt, nem volt rajta semilyen sérülés és nem is utaltak arra, hogy mágnesezve lett volna a mérő. A leszereléstól számított, több mint három hónap elteltével, kaptam egy levelet egy cégtől, hogy ők fogják x napon a mérőt ellenőrizni. Akkor felhivtam a céget telefonon, hogy szükséges-e, a személyes jelenlét, mivel a lakhelyemtől elég távol van az ellenőrzést végző cég laborja. Az ügyintézőjük azt mondta, hogy nem kell a személyes megjelenés, annak nincs jelentősége.
Mivel tudtam, hogy nem követtem el törvénytelenséget, nem manipuláltam a mérőt, nem mentem el vizsgálatra. Ezek után villámcsapásként ért, amikor megkaptam a szakvéleményüket, hogy a mérő oldalán lévő sérülések, és a belső vizsgálatok arra utalnak, hogy a mérő valamikor mágnezesve lett. Azt, hogy mikor és ki követte el, hogy szándékos, vagy egyébb hatás / pl. villámcsapás / követte el, nem tudják meghatározni. Az igazi csapás az E.ON tól kapott levél volt, melyben engem tesznek felelőssé a mágnesezésért, és közel 1,5 millió forint kötbérrel sujtanak, mert loptam az áramot.
Összehasonlítottam a lecserélt mérő és a felszerelt mérő, adott időszakra vonatkozó, teljesen megeggyező fogyasztási eszközökkel terhelt méréseit, és az eredmény az lett, hogy az új mérő fele anyi fogyasztást mért, mint a régi. Hol van akkor itt áramlopás, amikor kétszer annyit fizettem, mint a valós fogyasztás? Abban reménykedtem, hogy én fogok visszakapni pénzt a szolgáltatótól, nem, hogy még büntetést is kell fizetni.
Természetesen azonnal tiltakoztam, és nem vagyok hajlandó megfizetni a jogtalan követelést. A szolgáltató illetékes ügyintézője, viszont felvilágosított, hogy bármit is csinálok úgy is ők nyernek a végén, mert a törvény az ő oldalukon áll. Ezt már el is hiszem, mert a magyar politikai elit, úgy alakította ezeket a jogszabályokat,hogy mindenben a "szegény" nyugati befektetők érdekeit szolgálja. Nincs versenyhelyzet, az energia szolgáltatásban és azt csinálnak, amit akarnak. Kevés, a kapzsi nyugati úraknak a magas energia díj, még ügyes trükökkel, jól megfejelik azt.
Az a baj, hogy jelenleg nincs magyarországon olyan politikai hajlandóság, hogy védje az ország, az emberek érdekeit, az ilyen túlkapásoktól. Mindesetre nem adom fel, és az igazamért küzdeni fogok.
Az volna a jó, ha a sorstársak valamilyen módon összefognának, és közös erővel kényszerítenénk ki a változást.
Kérdéseim az üggyel kapcsolatban:
Miért kell több mint fél évet várni az első számlára,miért kell több hónapot várni a mérő cserére?
Miért kell három hónapot várni a mérő bevizsgálására?
Hol és milyen körülmények között tárolták a mérőt?
Nem érhette-e a tárolás során mágneses hatás?
Mivel az E.ON Zrt. nem hisz nekem, én is kétségbe vonom az ő tisztességeségüket az eljárás során. Egy mindekiért, mindenki egyért!"