HTML

Téged is villanyóra mágnesezéssel gyanúsítanak?

A blog létrejöttének célja, hogy a villanyóra mágnesezéssel gyanúsított ártatlan fogyasztóknak legyen egy közös fóruma, ahol a panaszosok megoszthassák egymással történetüket, tapasztalatot cserélhessenek. Továbbá várom műszaki és/vagy jogi területen jártas minden segíteni vágyó témába vágó megkeresését. E-mail: villanyora.magnes@gmail.com Figyelem! A villanyóra mágnesezés büntetendő cselekmény, határozottan ellene vagyok! Kérlek, csak akkor keress meg, ha te is ártatlan vagy!

Friss topikok

Linkblog

Pattogó villanyóra

2011.04.17. 21:48 villanyóra

 Justicia történetében nem az ELMŰ hozzáállása a meglepő, mert az maximum az egyeztetésen mutatott a szokásostól eltérő képet – kivételesen a fogyasztó javára. Az ELMŰ által kiküldött szerelők viselkedése a szokásoshoz (de nem elfogadhatóhoz) képest is kritikán aluli. Aki dolgozik, hibázik? Aki meg haptákba vágja magát, az fizet miatta, mint a katonatiszt?

 Ez a történet arra jó, hogy mindenki megtudja, hogy ha van benne egy kis hajlandóság a visszaélések feltartóztatására, és erre még a saját szabadidejéből is áldoz valamennyit, akkor olyan mértékben átláthatja a mágnesezési ügyek visszásságait, hogy az egyeztetés nem a fogyasztónak lesz kellemetlen, hanem az áramszolgáltató képviselője, jelen esetben Pakontay Péter húzza be fülét-farkát, és nyüszítve menekülne – ha tehetné. De ő sajnos, oda van „láncolva” az asztalához. Ha véletlen olyanra vetemedne, hogy elkezd gondolkozni, netán még értelmes gondolata is támad, és ezt még valamilyen módon jelzi is, akkor Fodor gazdi oldalba rúgja az asztal alatt esetleg, és megvonja a vacsit tőle. Az a szerencséje a gazdinak, hogy a kutyák hűségesek – akkor is, ha tudják, hogy nem kellene.

 Igaz, hogy egyértelműen kiderül a fogyasztási kép elemzéséből, hogy a fogyasztónál véletlenségből éppen a szerelők „áldásos” tevékenysége tájékán romlott el az óra, de mivel az ELMŰ és szerelői feddhetetlenek, csak a fogyasztó lehet a bűnös, ergo fizessen, ha akkora marha volt, hogy megbízott ember(telen)társaiban.

 Vajon kinek és mikor kellene ilyen esetben a felelősséget vállalnia a fogyasztó életének tönkretétele miatt? Mert, azt mindenki sejti, hogy a fogyasztó legfeljebb azzal követett el hibát, hogy bizalmat szavazott egy tisztességtelen, minden hájjal megkent bandának. Ekkora árat kell ezért fizetni? Ki veszi a bátorságot, és szabja meg, hogy mindenért a fogyasztó a felelős?

Innen jöjjön Justicia története:

„2008. augusztus 28-án az ELMŰ emberei jöttek ki hozzánk plombázni. Beengedtem őket a villanyórákhoz, majd mivel megbíztam az ELMŰ szakembereiben, magukra hagytam őket, és bementem a házba a dolgomat végezni, mivel senki nem hívta fel a figyelmemet arra, hogy ne hagyjam el a helyszínt – annak ellenére, hogy majdnem egy éve kormányrendelet is felhívja erre a figyelmet, amit sajnos utólag tudtam csak meg. Tehát a villanyórák "piszkálásánál" nem voltam a helyszínen, de amikor erős zajt hallottam kintről, kimentem megnézni, hogy mit csinálnak, láttam, hogy az órákat leszedték, nem éppen óvatos módon (az évek óta lekapcsolt, nem használt bojler órát is), majd az órákat elkezdték pörgetni olyan mértékben, hogy szinte nem is lehetett látni az óra számlapját. A villanyórát kihúzták a földre, majd kicsúszott a szerelők kezéből, az óra a járdán koppant, majd pörgették eszeveszettül!

 Amikor rákérdeztem, hogy mit csinálnak, az volt a flegma válasz, hogy "ellenőrizzük" az órát. Ezek után adtak egy jegyzőkönyvet, amiből annyit tudok kiolvasni, hogy az ELMŰ-től voltak, és olvashatatlan nevű valakik voltak kint... valami Tunyogi G. és Fodor M. (?)  A dolguk végeztével megkérdeztem, hogy mindent visszatettek-e, hogy visszakapcsolták-e úgy, ahogy volt, erre a válasz igen volt. Nem volt jó a szemüvegem, de a kérésükre aláírtam a jegyzőkönyvet úgy, hogy bele se olvastam, megbíztam bennük – de már soha többet nem fogok.

Egyszer este fürdéskor észrevettem, hogy elképesztő forró a víz, majdnem leforráztam magam. Akkor mentem megnézni a bojler óráját (ami évek óta le van kapcsolva, nincs használva, mert gázcirkó melegíti a vizet!). Ekkor azt láttam, hogy a bojler óra fel van kapcsolva (annak ellenére, hogy a szerelők biztosítottak róla, hogy mindent ugyanúgy hagytak, ahogy korábban volt!!!). Amire észrevettem, addigra már 101Kw-tal volt több benne a régi papírhoz képest. Ergo a szerelő nem kapcsolta vissza ugyanabba az állapotba, ahogy találta. De én ezt is kifizettem, annak ellenére, hogy nem használtam el, és egyáltalán nem is kértem rá senkit, hogy az óra be legyen kapcsolva. A szerelők mulasztását nekem kellett kifizetnem. (Akkor még nem is tudtam, hogy nem csak ezt a mulasztását.)

 Másfél évvel később megérkezett a legutóbbi éves elszámoló számla (a korábbi is magasabb volt a normálisnál, de annál még a fogyasztói szokásaimban kerestem a hibát). Kölcsönkértem a rokonoktól, ismerősöktől annyi pénzt, hogy be tudjam fizetni ezt a hatalmas összegű számlát. Mivel nem tudtam, hogy mi mennyit fogyaszt, mi lenne a reális fogyasztás, nem kérdőjeleztem meg az ELMŰ-t. Ezt még a mai napig nem tudtam megadni! De nyilván az ELMŰ ennek az „apróságnak” nem érzi a súlyát! Most még egy szerződésszegéses elmélettel is elő tudtak állni. Normális, amit ezek csinálnak? De őszintén?!

 A felújítás során beépítésre került több "A" kategóriás háztartási gép, de nagyon keveset  mertem használni őket. Szó szerint a  mosógépet sem használtam!!! Kézzel mostam!!! Szinte semmilyen dolgot nem használtunk, amit nem volt égetően muszáj! Nem is sütöttem, nem kapcsoltam fel a villanyt, vagy ha igen, akkor csak 1 db égő égett, stb. Szóval visszamentünk a teljes őskorba. Azzal nyugtattam magam, hogy ezek hatására majd csökken a következő elszámolás. Pedig az ELMŰ már az elszámoló számla kibocsátásakor tudta, hogy az óránk nem megfelelően mér! Mégsem értesítettek róla!

 Nem kell mondanom, hogy nem  hogy csökkent volna, hanem még nőtt is a fogyasztásunk – annak ellenére, hogy már szinte nem használtunk semmit!

 Innen a történetünk hasonló az eddigiekhez, mígnem elérkeztünk az egyeztetéshez. Pakontay Péternél voltam egy meglehetősen rövid (mellé)beszélgetésen. Az „úr” kezdeti nagy mellénye az egyeztetés során egyre kisebb lett, a végére még szűknek is látszott. Kiderül, hogy Péter azt se tudta, hogy fiú-e avagy lány. A kérdésekre nem válaszolt, fel kellett rá többször hívnom a figyelmét, hogy nem a mellébeszélésre vagyok kíváncsi, de nem jutott el a tudatáig. Talán egyszer az ő szűk agyába is bele fog férni, hogy mihez asszisztál, és bűnrészes. Még nem érkezett el a megvilágosodás pillanata nála. Türelem rózsát terem???”

Vajon meddig kell még várni a csodát? 

18 komment

Címkék: vélemény élet kérdés gondolatébresztő mágnes elmű áramszolgáltató villanyóra igazságügyi szakértő mágnesezés

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyora.blog.hu/api/trackback/id/tr72834756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Take-it-Easy 2011.04.19. 10:06:05

Bevallom, én sem értem a posztot. Honnan kellett volna az Elműnek tudnia, hogy rosszul működnek a villanyórák? Az Elműnek honnan kéne tudnia, hogy a posztoló milyen fogyasztókkal szerelte fel a lakását? Ha történt bejelentés, tessék beleírni a történetbe. Ennek így se füle, se farka. Ennyi erővel leírhatta volna azt is, hogy mindenki hülye, csak én vagyok helikopter.

lex lathor 2011.04.19. 10:15:22

én sem értem a sztorit,de a nevek miatt számíthatsz egy jó kis becsületsértési perre is...
ja, és a posztoló a hülye

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.04.19. 10:16:04

Osztom a véleményem az előttem szólókkal. A történet kusza, mindenféle részletektől mentes (ami szükséges lenne ahhoz, hogy legalább esélyünk legyen rá, hogy állást foglaljunk).
Ha a levél minősége alapján kéne döntést hoznom (más alapján nem lehet), akkor a levélíró a hibás. (Bármi is legyen a probléma.)

2011.04.19. 10:23:17

mi abban az üzlet egy szerelőnek, hogy többet mutasson a villanyóra? Hisz a villanyszámla az elmü nagy kasszájába megy bele. Vagy annyira intézményesült a lopás, hogy külön lekönyvelik és nyilvántartják melyik szerelő mennyit csalt és cégen belül díjazzák az egészet? Ezt nehéz elképzelni egy mammutszervezetnél, ahol sok ember megtudhatja ezt. Hisz ez BTK kategória. MElyik vállalat vezető meri ezt megcsinálni ?
Valami nem kerek itt nekem.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.04.19. 10:44:47

Tessék áttérni havi elszámolásra. Az éves elszámolás egy valakinek jó, az az ELMÜ. Másrészről, hamarabb értesülsz, ha valami nem OK.

mgabi74 2011.04.19. 10:50:35

Nekem ez a rész fáj:
"Nem volt jó a szemüvegem, de a kérésükre aláírtam a jegyzőkönyvet úgy, hogy bele se olvastam..."
Miután a földön pattogtatták az órákat, minimum a jegyzőkönyvbe bele kellett volna ezt vetetni és azonnal cserét kérni, vagy simán nem aláírni a papírt, vagy egy jó szemüveget venni...

"Mivel nem tudtam, hogy mi mennyit fogyaszt" - ez RÁ VAN ÍRVA a gépekre, és benne van a gépkönyvben is.

Valahogy ez az egész egy káosz. Én az elmúlt 4 évben 5 mérőórát írattam/plombáltattam át és semmi gond nem volt egyikkel sem, a számlázással sincs gond.

alkalmi dohányos :) 2011.04.19. 10:59:58

Ez egy hihetetlen történet, sok értelmetlen elemmel.
- "..az órákat leszedték, nem éppen óvatos módon (az évek óta lekapcsolt, nem használt bojler órát is), majd az órákat elkezdték pörgetni olyan mértékben, hogy szinte nem is lehetett látni az óra számlapját."
Kézzel pörgették vagy mivel is? Volt náluk órapörgető berendezés?
- "Egyszer este fürdéskor észrevettem, hogy elképesztő forró a víz, majdnem leforráztam magam. Akkor mentem megnézni a bojler óráját (ami évek óta le van kapcsolva, nincs használva, mert gázcirkó melegíti a vizet!)."
Hát igen, ez így szokott lenni: a gázcirkón átfolyó víz a villanybojlerből jön (vagy oda még bemegy?), oszt' annyira forró lesz, hogy csuda! Ilyet még nem is hallottam! Mert persze ha így is volna, egyik készülékben sincsen semmilyen vízhőfok beállítva, csak melegítenek, amíg bírnak... . Na ne!

Az pedig, hogy a mérők, hálózat vagy berendezések vizsgálata helyett valaki elszámolástól-elszámolásig nem használ áramot (valószínűleg az ősi módszer szerint az A energiaosztályú mosógépen volt a teknő :), de úgy is billegett kicsit) nem igazán vall ép észre, bocs, hogy ilyet mondok.

Aki pedig bármit látatlanban aláír, az utána ne csoldálkozzon!

ssjoci · http://www.vegzetur.hu/?kar=593 2011.04.19. 11:00:52

Megvilágítanám, hogy mi lehet a gond: Ha a villanyórát erős mágneses hatás éri, a benne lévő lágyvas felmágneseződik, és ezért a legkissebb fogyasztás esetén is eszeveszetten pörög. De ez úgy évek múlva elmúlik :)

Goompah 2011.04.19. 11:34:33

@Réz-Fa-Szú:

Ez most komoly? A lágyvas felmágneseződik? Aztán úgy is marad? Basszus, akkor nekem fizikaórákon csupa hülyeségeket tanítottak!

belekotty 2011.04.19. 12:02:55

@Goompah: Nem mindenki figyel fizika órán. :-))
Te, úgy tűnik, figyeltél.

HencegőLajos 2011.04.19. 12:46:41

Törölni kéne ezt az egész posztot.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.04.19. 13:37:04

Elég kusza ez az írás, bár a lényeg nagyjából érthető.

Azt rohadtul nem értem, hogy minek mentek egyáltalán plombálni. Valamint az sem világos, hogy miért engedett a levélíró egy olyan mérőeszközt(!) visszaszerelni, amit előtte ledobtak a földre.

Az egyezkedők pedig szégyen, amit művelnek. Az igazságot persze nem mondhatják, mert a kezük lábuk meg van kötve. Ha ez egyik elszólja magát, akkor a másik bizonyára beköpi felettesüknél.

tgtgt 2011.04.19. 20:10:28

Hello mindenkinek.Én lennék az egyik "olvashatatlan nevü szerelő"
Először is a kollégám és a saját nevemben megkérném a TISZTELT FOGYASZTÓT, hogy a nevek e-fajta használatától óvakodni szíveskedjen.
Nem fenyegetőzni szeretnék, de ez rágalmazás és becsületsértés.
A dologhoz annyit szeretnék hozzá fűzni, hogy:
-ha ennyire zavarták az események miért nem adott neki hangot a helyszínen
-ha egy villanyórát "átplombáljuk", akkor a mérőhely és tartozékait át kell vizsgálni, hogy nincsen-e szabálytalan vételezés
-ehhez a mérők mozgatása elkerülhetetlen plusz az ELMÜ által előírt kötőelemek és átkötővezetékek beépítése is megköveteli a mérők falról való levételét.
Itt szeretném megemlíteni,hogy ha a mérőt leszereljük a falról, akkor a vezetékek még mindig tarják.
Akkor hogy a pitvarba tudott leesni pláne PATTOGNI????????????????????????????????????????
Hát nagyvonalakban ennyi.

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.04.20. 12:31:18

@tgtgt: De gondolom olyan még nem fordult elő sohasem, hogy leejtettetek volna villanyórát és az tönkrement volna, ugye?

villanyóra 2011.04.21. 13:04:51

@tgtgt: Előrebocsátom, hogy nem voltam ott, amikor az eset történt, de általában egyre több visszaélésről értesül az ember, minél jobban beleássa magát az egyes szolgáltatókkal kapcsolatos ügyekbe.

Az is biztos, hogy nekem még egyetlen szerelő nem hívta fel a figyelmemet arra, hogy NE HAGYJAM EL A HELYSZINT óraellenőrzés közben! Pedig már egy év is eltelt, hogy erről kormányrendelet született. Csak nyilván ezt a szerelők nem tudják – mert azt nem is feltételezhetem, hogy szándékos a dolog, mert akkor az, ugye, rágalmazás. (Tisztelet a kivételnek – de velem még ilyen kivételes emberek nem kerültek kapcsolatba. Kérlek, nézd el nekem, hogy nem bízom a közszolgáltatókban.)

A dologhoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nem a fogyasztó dolga lenne, hogy a szerelő figyelmét felhívja arra, hogy leejtette az órát, illetve véleményem szerint azt is a szerelő dolga lenne eldönteni, hogy szükséges-e óracsere, vagy nem. Amennyiben bizalmat szavazok a fogyasztónak, és elhiszem, hogy az óra leejtése után kezdett a fogyasztása magas lenni, úgy vélem, hogy itt mulasztás történhetett. Nem a fogyasztó feladata lett volna, hogy megmondja a szerelőnek, hogy mit is kellene tennie. Talán ebben egyet értünk.

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy láttam több óraellenőrzést, és van, hogy az óra mögött a falban még több méter vezeték is be van téve. Igy el tudom képzelni, hogy az órának volt lehetősége arra, hogy földet érjen, és ne „csak” lógjon a falból a vezetéken egy esetleges leejtés esetén. De nyilván egy szerelő ezzel ugyanolyan mértékben tisztában van, mint én.)

Kérném arról a véleményedet, hogy miért olyan nehéz a fogyasztókat tájékoztatni arról, hogy ne hagyják el a helyszínt, vagy arról, hogy írhatnak a jegyzőkönyvekbe? Sorozatosan érkeznek a panaszok – nem csak mágnesezés kapcsán (rendszeres a plombaszámok, óraszámok elírása a jegyzőkönyvekben, plombák felhelyezése után jön a „rutin ellenőrzés”, és egy másik szerelő megállapítja, hogy hozzányúltak a plombához, stb.). Nem érzed a helyzet fonákját? A szerelők (is) a fogyasztókból élnek, és mégse tartják arra érdemesnek, hogy kimerítően tájékoztassák a jogaikra, lehetőségeikre. Sőt, véleményem szerint túl gyakran történik olyan eset, amikor a fogyasztó utólag tudja meg, hogy valamit nem szabályosan végeztek nála.

(Csak megjegyzem, hogy ha azt mondom a szerelőnek, hogy kamerával felveszem, hogy mit csinál az órával, akkor fel van háborodva – személyiségi jogok, ugyebár. De miért, ha nincs takargatnivalója?! Az érem másik oldala, hogy a fogyasztó akkor hogyan tudja utólagosan bebizonyítani, hogy esetleg nála valami nem megfelelően zajlott? Érezted már magad kiszolgáltatottnak? Akkor képzeld el, hogy hogyan érzi magát ilyen esetben a fogyasztó! Ezzel nem a munkádat akarom lebecsülni, de szeretném, ha egy kicsit elgondolkodnál azon, hogy nem csak Neked lehet igazad, és minden éremnek (legalább) két oldala van.)

Miért szükséges szerinted, hogy a fogyasztó maximálisan tisztában legyen azzal, hogy a szerelőnek milyen hatásköre van, hogy a szerelővel egyenértékű szaktudással rendelkezzen? Szerintem ez nem elvárható egyetlen fogyasztótól sem, és nem is lenne normális, ha elvárás lenne. Ellenben tisztességes hozzáállás elvárás lenne – részemről legalábbis mindenképpen.

Valamiért fogyasztói oldalról olybá tűnik, hogy a farka csóválja a kutyát. Ez nagyon nem helyes – de, sajnos elfogadott.

Hát, nagyon nagyvonalakban ennyi.

Perca 2011.04.22. 01:50:55

@HencegőLajos: Szerintem meg törölni kéne az egész Hencegő Lajost...

Mikó Mihály 2011.05.18. 10:35:16

Esett már ki a kezemből többször is villanyóra, de nem hiszem bármi baja lett volna.
süti beállítások módosítása